Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag ska växla mellan hel och halvljus behöver jag inte dra åt mig spaken mycket alls, behöver alltså inte dra spaken så pass långt så man går förbi det lilla motståndet som kommer efter en bit. Mao så är det inte så lätt att bara blinka till med helljuset pga att då slås helljuset på istället för att bara blinka till.

Har fått höra att man åker på att byta hela modulen med bägge spakarna. Förvisso inga grova pengar, runt 2k inklusive arbete. Det jag funderar på är om det verkligen behövs eller om det kan räcka med att byta bara själva spaken eller sitter denna funktion i själva modulen?
Hej!

Tror att spakbyte tyvärr är på gång i ditt fall.
Mitt problem var att det växlade mellan hel och halv OK men kunde inte få helljus att ligga kvar.
Det blev ny spak och mitt problem försvann. Miltal 8 500 mil.
Kostnad vet jag inte, gick på garantin.

Lennart
Ok så det räcker mest troligt att byta bara själva spaken och inte spak plus den modul den är kopplad till, låter ju alldeles förträffligt. Har för mig att spakarna är ganska billiga även nya men jag slår en flukt på begmarknaden också.

Tack för svaren. :)

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]