Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bonzo2
Jag är en nybliven ägare till en XC70 -05. En alldeles utmärkt bil. Dock är det svårt att tanka den, verkar som att det rinner ner dåligt i tanken. När man tankar, så slår bensinpumpen ifrån hela tiden som om det vore fullt, fast det bara är c:a 50 liter i. Är det kanske en annan form på tanken på grund av AWD ?
av Provocative
Har inte upplevt detta på en Volvo. Men iaf.... Vissa bilar (mina gamla Fordar) fungerade inte avluftningen optimalt vilket resulterade att bensinen steg upp i påfyllningsröret och pumpen slog ifrån. Hjälpte att ta ur o sätta i munstycket igen. Låter som samma fel.
Användarvisningsbild
av Vojje
Försök att ändra vinkel på pistolen och sänk flödet (tryck inte avtryckaren i botten)
Användarvisningsbild
av Vojje
Provocative skrev:Har inte upplevt detta på en Volvo. Men iaf.... Vissa bilar (mina gamla Fordar) fungerade inte avluftningen optimalt vilket resulterade att bensinen steg upp i påfyllningsröret och pumpen slog ifrån. Hjälpte att ta ur o sätta i munstycket igen. Låter som samma fel.
Avluftningen? Är det EVAP du tänker på?
av bonzo2
Jag har haft både S80,S60 & V70, men aldrig upplevt detta tidigare. Jag har både försökt ändra vinkel och minska flödet, men ändå slår den ifrån, väntar lite, sen går det i ytterligare 5 liter...

Den har inte B&W, det är Harman Kardon...[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]