Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kågewatt
Nu när det blivt kallare så går fönsterhissen på förarsidan väldigt trögt.

Den går bara ner 1/4 ungefär,men om jag motionerar den upp o ner så åker den ner efter ett tag.
Tror ni man kan pröva att spruta 556 i mellanrummet eller måste jag demontera hela dörrsidan.
Användarvisningsbild
av wissel
nej nej inte 556 eller annat med olja ....binder damm o annat.
Jag använder något som heter Torrsmörj, teflonspray utan fett eller olja. Drar det på rutorna och i listerna. Lämnar inga "fettspår".
av kågewatt
Tack för svaret. Jag skall prova.

Får hoppas att det inte blir som på Pv/Amazon då hela rutan brukade ramla ner och man fick kila fast med en skruvmejsel :)
Användarvisningsbild
av Vojje
kågewatt skrev:Tack för svaret. Jag skall prova.

Får hoppas att det inte blir som på Pv/Amazon då hela rutan brukade ramla ner och man fick kila fast med en skruvmejsel :)
Herregud, fanns det fönsterhissar som tillval redan då. Visste jag inte :oops: .
av Jimi
Man kan väl säga att det var helt klart Volvo's snabbaste fönsterhiss neråt iaf, tog man bort skruvmejseln så va rutan nere innan man hann säga elhiss :P
Men en klassiker var det, hade så både på min Amazon och 140.
av 2444ever
Sen vill jag minnas att det tog en bra stund o fiska upp rutan igen
av rd350
"glidskorna" brukar gå sönder, märks på att rutan blir väldigt glapp om man tar tag om den när den är halvvägs nere. Hyffsat lätta att byta och kostar ca 30kr st (sitter två st)
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]