Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaPoohNani
Hej på er! Jag har en 07:as V70 som spolarpumpen till strålkastarna lagt av på, äre nån som har en aning om hur man ska gå tillväga för att byta den? Måste man riva fronten å diverse prylar för att komma åt?

Tacksam för svar :D
av TomasL
Har för mig att den sitter i botten av spolarvätskebehållaren. Om man ska göra som Volvo säger så måste man riva fronten. Men om du kikar under bilen på höger sida långt fram så ser du undersidan av behållaren och pumpen. Jag tycker det ser ut som om det ska gå att komma åt den underifrån.
Nu förutsatte jag att du har högtrycksspolning.
Användarvisningsbild
av Erico
Har också problem med den. Den sitter i botten av behållaren lätt åtkommligt underifrån men hur man får ut den utan natt ha sönder den eller behållaren är ett mysterium. Har ställt frågan här förut utan vettigt svar så om du kommer på det får du dela med dej ;-//
Vet inte om fastsättningen blivit annorlunda på senare år men när jag bytte så fick jag ta i lite för att dra ur pumpen ur spolarbehållaren. Det går in ett rör längst ner på pumpen in i behållaren och den måste man vinkla ut. /Clas
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]