Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hoganb
Är det mycket jobb? Fick inte loss slangarna (helv*te) idag och inser att det är lika bra att kapa rören och byta både vänster och höger.
Hur långa är dem. Jag har ej tillgång till lyft, försvårar det? Någon med bilder på ett byte?
All hjälp av intresse!
Tack!
/MJ
av hoganb
hoganb skrev:Är det mycket jobb? Fick inte loss slangarna (helv*te) idag och inser att det är lika bra att kapa rören och byta både vänster och höger.
Hur långa är dem. Jag har ej tillgång till lyft, försvårar det? Någon med bilder på ett byte?
All hjälp av intresse!
Tack!
/MJ
Ingen som kan ge råd om detta??
av oldtimersmc
Har du tillgång till gas så behöver du inte kapa röret, värm så det blir rött och sen så släpper det som om det aldrig suttit fast...
av oldtimersmc
Det finns fina billiga brännare som går på butangas på biltema, Jula tror jag, jag har suttit i samma sitts som du flera ggr så jag VET att det funkar bättre än du bara kan hoppas!!!
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av hoganb
oldtimersmc skrev:Det finns fina billaga brännare som går på butangas på biltema tror jag, jag har suttit i samma sitts som du flera ggr så jag VET att det funkar bättre än du bara kan hoppas!!!
Tack Oldtimersmc! Jag ska prova det. Måste skaffa brännare först bara!
Användarvisningsbild
av Vojje
hoganb skrev:Är det mycket jobb? Fick inte loss slangarna (helv*te) idag och inser att det är lika bra att kapa rören och byta både vänster och höger.
All hjälp av intresse!
Tack!
/MJ
Att lossa bromsslangarna från bromsrören är ett elände. Om du ska byta rören är det bra om du byter slangarna samtidigt.

Domkraft räcker plus att du kan öppna huven :lol: .

Biltillbehörsfirman ska veta längden på rören och också ha koll på vilka nipplar som ska sitta på.
av hoganb
Vojje skrev:
All hjälp av intresse!
Tack!
/MJ
Att lossa bromsslangarna från bromsrören är ett elände. Om du ska byta rören är det bra om du byter slangarna samtidigt.

Domkraft räcker plus att du kan öppna huven :lol: .

Biltillbehörsfirman ska veta längden på rören och också ha koll på vilka nipplar som ska sitta på.
Hehe tack jo huven löser jag. Jag klarar en del jobb men just skaffat Volvo och vill fråga först. Kunde inte riktigt se vart röret tog vägen.
Egentligen skajag bara byta slangarna men det visar sig att det var svårt därför vill jag kolla om rören är svåra att byta innan jag tar i med våld på slangarna :)
av oldtimersmc
Du borde köpa 2 sattser med bromsslangsnycklar så att du får bra tag men gas är nödvändigt
av TomasL
Om du endå ska byta slangen så kan du klippa av den så nära "kopplingen" som möjligt. Då får du på en sexkantshylsa och spärrskaft/fast skaft på slangkopplingen.
Sen håller du emot med en bromsrörsnyckel. Som andra sagt ovan så är värmen en bra kompis i dessa sammanhang.

Den har inte B&W, det är Harman Kardon...[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]