Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peka
Hej jag har precis köpt en S60 -02 med ECC och nu när det börjar bli varmt använt klimatanläggningen, men jag tycker inte det blir något kyligare så jag undrar om nån vet ifall man får något felmeddelande ifall kylvätskan har läckt ut elr om man måste kolla det på verkstad?

Peka :shock: :?:
Användarvisningsbild
av _Rick_
testat att vrida på max kyla och kört den manuellt ?

Slår kompressorn till?

Kan vara tempsensorn i klimatpanelen (CCM) som är igensatt. FInns ett litet galler. I den så finns det en tempsensor som känner av temperaturen i kupén.
av peka
tempsensorn i klimatpanelen hmmm vart sitter den? :D
peka
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Den sitter lite till höger, nere vid klimatområdet på mittkonsollen.
Ser ut som ett litet galler, fastnar lätt damm och hårstrån där som täpper till temp.givaren.
Ta dammsugaren eller blås lite lätt med tryckluft, det gör susen, hade samma problem som du o sen funka det utmärkt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
peka skrev:tempsensorn i klimatpanelen hmmm vart sitter den? :D
peka
Om nåt är sönder på din ECC så skicka ett PM till mig, har klimatorer om du behöver men försök först med dammsugaren på gallret...
av Alminjo
Kombimera det volvobengan ochg rick skrev så är problemet löst.. om inte så bör du besöka en verksta..
av chilimannen
_Rick_ skrev:testat att vrida på max kyla och kört den manuellt ?

Slår kompressorn till?

Kan vara tempsensorn i klimatpanelen (CCM) som är igensatt. FInns ett litet galler. I den så finns det en tempsensor som känner av temperaturen i kupén.
lånar tråden !!
hur får man bort gallret där tempsenson sitter ??

//Jesper
Användarvisningsbild
av Loner
chilimannen skrev:
lånar tråden !!

//Jesper
Du måste låssa hela CCM:en.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
chilimannen skrev:
_Rick_ skrev:testat att vrida på max kyla och kört den manuellt ?

Slår kompressorn till?

lånar tråden !!

//Jesper
Det går inte att få bort gallret om du inte gör som Loner säger men varför ska du få bort det ? rensa lite mjukt med en dammsugare eller ta en knappnål och tryck ut om där finns mycket damm...samt du kan lossa klimator och se om lilla fläkten fungerar...
av tkaren
Slår kompressorn till ?
om du ställer temp reglaget på min så ska det komma kall luft (ca 4 grader) ur utblåsen även om tempgivaren är igensatt. I "min läget" styr inte ecc's på kupétemp, därför är det ett enkelt sätt att testa på. kom ihåg att tempgivaren är ett "mätinstrument" som ska behandlas varsamt.

T

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]