Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suvlaki
har en s60 t5 -02 som har börjat jävlas med mig. Det är kopplingen som känns lite sträv när jag släpper upp den. Det känns som att något måste smörjas. Det känns mer när bilen är varm. Vart hittar man kopplings vajern?
Användarvisningsbild
av G-kraft
suvlaki skrev:har en s60 t5 -02 som har börjat jävlas med mig. Det är kopplingen som känns lite sträv när jag släpper upp den. Det känns som att något måste smörjas. Det känns mer när bilen är varm. Vart hittar man kopplings vajern?
Om du öppnar motorhuv ( står framför den ) så har du en box längst upp till höger , en rund box....där inne finns en vajer som brukar smörjas av volvo, inget man gör själv om man inte är väldigt händig med mekanism... samt inne i kupe rummet....under ratten, där man drar i spaken för att öppna motorhuv...där finns en kåpa med 2 skruvar, skruva loss de.. och ta bort den kåpan.....

Sedan går du under och tittar upp så långt upp du kan på kopplings pedalen, där ska också finnas en vajer....kanske den som låter....
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]