Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommy84
Halloj, jag är ägare till en S60 D5 -02.

Förut hade jag en S60 T5 -01 och den drog ju massvis med bränsle så den höll ju mig med värme. :lol:
Och eftersom jag bor i kalla Finland så räcker ju inte dieselvärmen ända in i kupén, och då är det ju lätt hänt att man fryser om fötterna. :cry: Så då ska jag nu sätta i en bränslevärmare, en Eberspächer 4,3Kw blir det antagligen. Har nån erfarenhet av dessa och fungerar dom bra??

Hälsningar Tommy.
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Tommy84 skrev:Halloj, jag är ägare till en S60 D5 -02.

Förut hade jag en S60 T5 -01 och den drog ju massvis med bränsle så den höll ju mig med värme. :lol:
Och eftersom jag bor i kalla Finland så räcker ju inte dieselvärmen ända in i kupén, och då är det ju lätt hänt att man fryser om fötterna. :cry: Så då ska jag nu sätta i en bränslevärmare, en Eberspächer 4,3Kw blir det antagligen. Har nån erfarenhet av dessa och fungerar dom bra??

Hälsningar Tommy.
jag tror att det räcker med en mjukvaru uppdatering för att få dieselvärmare för att det sitter redan värmare på bilen hör med verkstaden det skall vara klart för den skadinaviska marknaden
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, tillskottsvärmare kallas det som sitter där, den går en stund vid kallstart för att få upp värmen snabbare. Kan det vara så att den inte fungerar?
Det går att tanka ner mjukvara för att få parkeringsvärmare också, man ställer in tiden med READ-knappen och vredet på blinkersspaken.

Men är problemet dålig värme när motorn är varm, eller bara vid kallstart?
av Tommy84
Nej nu är det så här att bilen är inte finsksåld så det finns nog ingen värmare. Eftersom jag har kollat med morsans bil V70 D5 -05. Och där finns tilläggsvärmare. Men har ni några erfarenheter av eberspächer??
Tack för svar..

Det kan vara högtryckspumpen som är pro[…]

Fick häromdagen bytt båda motorer till[…]

Köpa spjällhus.

Jag tror de oftast testar genom att sälja kom[…]

Kontakt säkringsbox

Jag har för mig att en JAE-tång kostar […]