Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare
Man har ju två värmereglage i bilen (en för den högra och en för den vänstra sidan i kupén), nu är det så att det ibland kommer betydligt varmare luft från den högra än från den vänstra (jag har rengjort den lilla givaren som sitter fram i instrumentpanelen), vrider jag båda sidor till det kallaste så blir det lika kallt, samma sak om jag vrider dom till det varmaste.

kan det vara så att det är den lite givaren som håller på att balla ur?

mvh
Peter
har du koll på den lilla lilla fläkten vid volymknappen på radion. Ett litet galler o bakom den en liten sugfläkt
som skall snurra så fort du öppnar dörren...du kan troligen höra den svagt svagt om du lägger örat intill.
Den suger in referensluft för att avgöra värmen i bilen...dammsug vid gallret men PETA inte..
Är det fullt av damm bakom gallret så KAN det vara en orsak.....har den stannat så demontera o gör rent....
:D
wissel skrev:har du koll på den lilla lilla fläkten vid volymknappen på radion. Ett litet galler o bakom den en liten sugfläkt
som skall snurra så fort du öppnar dörren...du kan troligen höra den svagt svagt om du lägger örat intill.
Den suger in referensluft för att avgöra värmen i bilen...dammsug vid gallret men PETA inte..
Är det fullt av damm bakom gallret så KAN det vara en orsak.....har den stannat så demontera o gör rent....
:D
Hej
Jo jag har dammsugit den och det var mkt damm men vet du hur man går tillväga när man demonterar den?, jag vet också att den snurrar då jag höll lite hushållspapper framför den och det sögs fast!

mvh
Vojje skrev:Tycker att du ska göra om ditt värmetest med AC avslagen för att klargöra om det eventuellt kan vara

så att det är för lite kylmedel i AC systemet.
Hej
Hm, mitt värmetest säger du,dum fråga nu men där hängde jag inte riktigt med,du menar att att köra på det kallaste först och sedan det varmaste?,hur menar du att jag då skulle märka om det är för lite kylmedel i ac:n?
mvh
Jag tänkte att om det blir samma temp. på luften höger/vänster utan AC men olika med AC

kan det indikera för lite kylmedel. Det kan vara så att förarsidan prioriteras i kylhänseende.

Nu när det är ganska kallt ute kan man ju få sval luft även utan AC=du kan kolla många temp.inställningar :P
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]