Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hotdog
hej är ny på detta omdårde, undrar vad det är för skillnad på V70 som har beteckningen N och de som har S?? finns det fler variander får ni gärna ge ljus åt den so famlar i mörkret...
Användarvisningsbild
av G-kraft
hotdog skrev:hej är ny på detta omdårde, undrar vad det är för skillnad på V70 som har beteckningen N och de som har S?? finns det fler variander får ni gärna ge ljus åt den so famlar i mörkret...
V70n är den lite nyare variant som kom år 01 om jag inte har fel och är en kombi kaross..medan S är en sedan variant av den äldre karossen, typ s/v70 men någon S70 i ny kaross finns inte längre...nu är det

s60, s80, som ersätter s70.....
av hotdog
men jag har en VOLVO S + V70 -01 (enl. bilregistret) nya karossen och inte är det en sedan...... den ser ut som vilken v70 som hest med nya karossen. (det är en T5 om det spelar in här..??) Man läser så ofta att det står N framför en del V70 så det betyder alltså att det är nya karossen?? Är alla som inte är N gamla karossen då eller?
av Moody
På min står det också Volvo S+V70 som modellbeteckning. Undrar också vad S+ står för.

V70N tror jag många skriver då det syftas på den aktuella V70-modellen (som kom 2000). Undrar just vad man ska kalla den nya V70 sen när den kommer nästa höst? Blir det V70JN som i JätteNya :wink:
Användarvisningsbild
av ziaal243
När det står S+V70 så menar man V70 den gamla karossen, men även den nya V70 som kom ut 2000. 2001 kom den försvann S70 och då slutade man med S+V70, för då kom S60. Vägverkets bilregister är inte något professionell beskrivning, det verkar som det sitter en alkholist och hittar på vad han vill. Personligen tycker jag volvo borde hitta på några siffer/bokstäver kombinationer som BMW har t.ex. E46 el E60, så det blir lättare för allmänheten och förstå.
Användarvisningsbild
av Brainy
G-kraft skrev:
hotdog skrev:hej är ny på detta omdårde, undrar vad det är för skillnad på V70 som har beteckningen N och de som har S?? finns det fler variander får ni gärna ge ljus åt den so famlar i mörkret...
V70n är den lite nyare variant som kom år 01 om jag inte har fel och är en kombi kaross..medan S är en sedan variant av den äldre karossen, typ s/v70 men någon S70 i ny kaross finns inte längre...nu är det

Det fanns väl en s90 som efterföljde s70?

Väldigt ovanlig men jag har banne mig för mig att grannen först hade 850, sen s70 och sen s90 fram till i höstas när han bytte till jeep.

/Anders
av hotdog
ok hehe ska jag tolka detta som att jag har en N då och inte S?? eftersom jag har nya karossen....
Användarvisningsbild
av Gizz
Brainded skrev:
G-kraft skrev:

Det fanns väl en s90 som efterföljde s70?

Väldigt ovanlig men jag har banne mig för mig att grannen först hade 850, sen s70 och sen s90 fram till i höstas när han bytte till jeep.

/Anders
S90 är väl efterföljaren till 960 om jag inte minns helt fel. Det fanns V90 också som var efterföljaren till 965.
Användarvisningsbild
av Brainy
hotdog skrev:ok hehe ska jag tolka detta som att jag har en N då och inte S?? eftersom jag har nya karossen....
Alltså V70S finns inte, har du en V70 med nya karossen har du en V70N annars en V70, har du en S70 så är det en sedan och det står s70 på baken/regbeviset så det ser du rätt snabbt :)

/Anders
Användarvisningsbild
av Driver64
Och på mitt registreringsbevis står det "Volvo J + V70" som handelsbeteckning och det är en V70N Bi-Fuel 03:a. Blev vi klokare nu? :???:
Vilken ratt är detta??

Jag köpte för ca 6 månader sen e[…]

Jag har tagit loss laddningsregulatorn och kolen s[…]

En liten TV har jag men annars är det inte s&[…]

Volvo har 8 års garanti på batterierna[…]