Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Eftersom 1,5-åringen roar sig med att låsa bilens alla dörrar samt köra fönstret upp och ner hela tiden skulle jag tacksamt ta emot tips på hur man lättats kopplar bort dessa funktioner på passagerarsidan fram. Är de säkrade tillsammans? Finns det någon kabel som lätt klippas? Måste man in bakom dörrpanelen? Grannbarnets Morfar var tvungen att krossa rutan i somras när ungen låste in sig.... Vill gärna slippa detta.
MVH Martin
Grannbarnets morfar kanske inte skulle lämnat barnet ensamt i bilen utan tillsyn? Ja ja, det är en annan diskussion. Har för mig att jag hört något om att Volvo har någon grej man kan sätta över knapparna. Eller så gör du själv något snyggt lock och tejpar fast :D En annan variant borde vara att dra loss kabeln från dörren. Fast det är klart, då funkar ju inte centrallåset
Jag tror nog inte att varken morfadern eller jag har några planer på att lämna barnen ensamma i bilen, utan det handlar mer om att medan man går ut för ta ut barnvagnen eller bara gå runt för att ta ut barnet så hinner de låsa dörren..., jag försökte med att bort knappen, då fick hon ner det lilla fingret i hålet, jag la sedan en glasspinne över hålet ( ja det var vad jag hittade) men den buktar vid tryck, sedan oroar jag mig för fönstermotorn om den körs upp och ner hela tiden .

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]