Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rennan
hej
har ett iritterande ljud som jag tror kommer från höger länkarm? det gnisslar när man kör över vägbulor eller ojämnheter osv,kan man smörja upp det själv eller ska man lämna in och få det fixat,bilen är en völvo v70 2.4d-07 oerhört tacksamm för svar
Användarvisningsbild
av Vojje
Jisses! Har Volvo inte fixat det än. Har en S80 -01 som gnisslar för fullt. Mest på höger sida :P .
Användarvisningsbild
av Varti
fått oxå nått knarr ljud gnissel oljud höger fram vad kan man göra åt de som sagt smörja?=)
Gäller en v70R -04

tacksam av svar.

Mvh//Varti
Användarvisningsbild
av Vojje
Min är tyst på sommaren (varmt) och på vintern (kallt). Det räcker som ikväll (nollgradigt) för att det inte ska gnissla.

Bilprovningen brukar klaga lite på slitna länkarmslagringar. Samband?
Användarvisningsbild
av Vojje
Nöjd och nöjd :| . Varför ska det nödvändigtvis väsnas från en Volvo när andra bilar inte gör det ?

Jag tror inte heller på länkarmen. Tycker det kommer högre upp i hjulhuset. Fjädern smäller och dånar ibland :cry: . Samband?
av Jansson402
Jag hade också ett mkt irriterande gnissel förut. Men i det fallet var det stötdämparna som var riktigt dåliga på bägge sidor i fram.
Kan ju vara värt att kolla.
av Daddan
På sista varvet på fjädern sitter en gummipackning, ser ut som en slang. Kommer inte ihåg vad den heter men jag har ett par nya liggandes som väntar på montage. Den slits och då börjar detta gnissel, smällande och andra tråkiga oljud. Byt ut till original eller sätt på trädgårdsslang.

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]