Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
Hej,

Undrar om något vet vad det är för kulör/färgkod på Pegasus fälgarna, den ljusa varianten av dem. Volvo vet nämligen inte... Fick färgkod 931 och den var tokfel.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Pebben skrev:Hej,

Undrar om något vet vad det är för kulör/färgkod på Pegasus fälgarna, den ljusa varianten av dem. Volvo vet nämligen inte... Fick färgkod 931 och den var tokfel.
Tror det är 936 eller tvärtom 963 , silver bright...har en lista hemma kan kolla lite senare åt dig....Men anledningen till att det kanske inte stämde med fälgen din färg, är att replicas har en ljusare nyans än orginalen...vilka har du ?
av Pebben
Hade varit jättesnällt om du kunde kolla det?
Jag har original, de satt på från början när bilen köptes. 18" Pegasus, tyvärr har dock tidigare ägaren varit och försökt komma upp på trottoaren. Så jag har spacklat och slipat fälgarna, men när jag lackerade dem så skillde sig ju nyansen och när jag frågar Volvo så vet de inte vad det skall vara.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Pebben skrev:Hade varit jättesnällt om du kunde kolla det?
Jag har original, de satt på från början när bilen köptes. 18" Pegasus, tyvärr har dock tidigare ägaren varit och försökt komma upp på trottoaren. Så jag har spacklat och slipat fälgarna, men när jag lackerade dem så skillde sig ju nyansen och när jag frågar Volvo så vet de inte vad det skall vara.
Har färgkoden i mobilens anteckningar men batteriet är dött...jag är hemma vid 19.00 då kan du få svar men sök upp moderatorn Loner...han kan detta också skulle jag tro...om du vill få snabbare besked ....

Tror också att färgkoden står innanför fälgen,,,,du kan montera av en om du har tillgång till verktygen och kolla där.....
av Pebben
Det räcker så gott ikväll, har dubbfria vinterdäck så det är ingen panik :)

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Pebben skrev:Det räcker så gott ikväll, har dubbfria vinterdäck så det är ingen panik :)

Tack på förhand.
Men du får inte ha vinterdäck oavsett eftersom det är redan maj, och sista datumet för vinterdäck va väl sista april....
Användarvisningsbild
av Loner
Jag är inte 100% säker..

936 Silver Bright är det på Nebula iaf... Undras om det är samma på Pegasus eller om den har en egen färg.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:Jag är inte 100% säker..

936 Silver Bright är det på Nebula iaf... Undras om det är samma på Pegasus eller om den har en egen färg.

/L
Det skulle vara samma färg, enligt volvo, talade med de nyss...eftersom fälgarna är tillverkade för s60 karossen och de gjorde ingen ändring i färgen så det ska vara den silver bright....som Loner nämner...
av Pebben
Kanon, det låter bra! Tack så mycket!
av Moody
G-kraft skrev:
Pebben skrev:Det räcker så gott ikväll, har dubbfria vinterdäck så det är ingen panik :)

Tack på förhand.
Men du får inte ha vinterdäck oavsett eftersom det är redan maj, och sista datumet för vinterdäck va väl sista april....
Vinterdäck får du ha året om, däremot får du inte ha dubbdäck efter 1 maj

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]