Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanjan
Bältet på baksätet, höger sida har låst sig när ryggstödet är nedfällt vilket gör att jag inte kan fälla upp det igen. Finns det någon spärr som man kan komma åt?
av Daddan
Du får lossa på bulten som håller bältet. Det saknas antagligen en liten plastplupp på bältet som förhindrar att det rullar upp sig för långt. Sätt dit en ny eller gör som jag: Koppla ihop bältet innan du fäller baksätet.
av hanjan
Tack för tipset. Plastknappen som skall sitta på bältet och hindra att bältet rullar in för långt var borta. :P
av k01lsh
Lånar denna tråden... Har haft samma problem med mina bälten bak på XC70 -07, numera har jag satt två Ikea klämmor så att bältet inte ska rulla in för långt så bulten behöver lossas etc.

Finns den lilla plastknappen att köpa för att klämmas dit igen? Någon som har någon annan lösning?
av MickeM
Aha.
Jag fäller baksätet ganska ofta, och har inte råkat ut, men kommer from nu att sätta ihop bältena innan, för att slippa stå med skägget i brevlådan...
Drar den in bältet för långt, så går ju givetvis inte ryggstödet upp, och vågen i bältesrullen spärrar tills den är upprätt och slak igen. =omöjligt.
Lossa är väl ingen katastrof, men kommer givetvis ske i tidsnöd.. ...

Med plastpluppen funkar det ju, men inte ser jag när den ev är borta.

Bra tips!!
Hade jag aldrig tänkt på innan.

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]