Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tummelbos
Fick anmärkning vid bes ,glapp vänster spindelled nedre, så köpte ny på biltema va ute o skulle byta nu tar loss den gamla o upptäcker då att det är finare splines på den nya, hur gör jag ska det gå att pressa ditt ändå, o isåfall hur? satte tillbaka den gamla sålänge, bor på gotland så är ju inte bara att åka o byta,vi har ju inte Biltema här.. ;-//
av mbc
Jag bytte på polarens, lossade 2 skruv och knackade väck den gamla med en huggmejsel.
Satte dit den nya och knackade på den samtidigt som vi drog skruvarna.
av Tummelbos
Okej, men va det biltema, o var det finare splines än original, för det är ju inte mycke till splines i själva spindeln egentligen,,
Användarvisningsbild
av Vojje
Jag fattar inte hur ni kan köpa viktiga säkerhetsdetaljer på Biltema :cry: .

Bilschampo o.dyl. kan väl gå an, men inget annat. Inte ens billampor :!:

Undrar hur många Volvo det rullar på vägarna som är fulla med Biltema-skit och som dessutom har 10 år gammal bromsvätska

eftersom det inte finns något bytesintervall på den. Det är ju inte klokt om man tänker efter :evil: .
av Rellac
Äh lägg av! Så jävla illa, är inte Biltema.
Tänk istället på hur många volvos som rullar med Biltemadelar utan att tappa motorn, hjulen eller gå av på mitten. De har ju garanti på sina delar även dem. Dyrt är inte bättre, så är det bara. Mina volvo orginal bärarmar, är identiska med mina nya biltema-bärarmar, så de måste ju vara helt värdelösa och kommer trilla i bitar om 5km.
Handla du Volvo Orginal, så köper jag Biltema i fortsättningen, du blir fattig och jag blir rik.

Vad har bytesintervallet på bromsvätska att göra med kvaliten på bildelar från Biltema??

Iaf, så har jag sett att spindelleden inte har utmärkt passform, men den vi bytte passade iaf. Det luriga var att få dit den utan att den skar snett, men det gick fint med lite tålamod.
:-)-)

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]