Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Hej!

Någn med PPC eller annat verktyg omkring Örebro som som passar v70n 00:a som har lust och kolla/nolla felkoder åt mig IDAG??
av LOTEZ
Nu har jag en PPC 3 dosa i min hand :D
Men ur gör man? Folk skriver i sina signaturer at man ställer gärna upp och läser felkoder men... denna är låst till en XC60 D3 AWD 2011...

Kan man läsa ut andra bilars felkoder eller är det enbart den XC60:n som kan använda den? :evil:
av jaob
Jag har en felkodsläsare men bor i Finspång. är ju en bit att åka...

Tror du fått tag i någon annan pryl ?
Användarvisningsbild
av pang58
LOTEZ skrev:Nu har jag en PPC 3 dosa i min hand :D
Men ur gör man? Folk skriver i sina signaturer at man ställer gärna upp och läser felkoder men... denna är låst till en XC60 D3 AWD 2011...

Kan man läsa ut andra bilars felkoder eller är det enbart den XC60:n som kan använda den? :evil:
Det låter som om du fått tag i en trim-ppc, de är låsta till en specifik bil. Felkodsläsarna är inte låsta.
av mojja
Det är min ppc3 dosa som lotez fått låna. När han loggar in på bsr´s hemsida med min dosa står det att avgiften för felkodsläsning är betald. Men när vi kopplar in dosan i både hans och min bil får man inte fram alternativet läs felkoder.

Måste denna tjänst laddas ner från bsr´s hemsida på något vis eller hur gör man?
av mojja
Bild

Står ju att jag har tilläggstjänsten felkodsläsning:) Vad Kan vara bekymret?
av LOTEZ
Då har jag ringt BSR. Dom säger att jag måste synka dosan en gång med datorn för att denna magiska tjänst ska hoppas igång.
Samtidigt sa dom att dosan enbart kan köras mot den bil den är registrerad emot. Jävligt kass om man inte kan använda den som felkodsläsare mot alla bilar som nämns på hemsidan... Eller är detta nåt dom bara säger för när jag kolla på produkten som dom säljer som felkodsläsare så blir ju inte den låst mot en o samma bil liksom.... Fan jäkla byråkrati... får surt boka tid på Helmia. 544:- BARA för rensning. Enl dom som vill dom ju helst felsöka bränslevärmaren?! Tro fan de...mer pengar in. I en annan tråd jag skrev så skriver folk att efter 3 misslyckade startförsök så måste felkod nollas hos volvo. det måste stämma? Borde va lugnt då o be volvo om en felkodsrensning bara då?
av LOTEZ
pang58 skrev:
LOTEZ skrev:Nu har jag en PPC 3 dosa i min hand :D

Det låter som om du fått tag i en trim-ppc, de är låsta till en specifik bil. Felkodsläsarna är inte låsta.

Det stämmer, det är en trimPPC
Fått svar från bsr nu - funkar bara på den bil den köpts till...
av RISTO
Hej!

Jag har en ppc dosa om du fortfarande behöver rensa/kolla felkoder.?

Mvh/Risto 073-8179992 Degerfors

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]