Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krillehansen
hej detta blir mitt första inlägg!
har en nyinköpt s60 t5 02a som börjat klonka å knarra i framvagnen det har blivit mer och mer med tiden,
va helt säker på att de va länkarmarna så har bytt bägge 2 samt inre styrväxlen, men ljudet är fortfarande kvar.
min mekaniker misstänkte fjädersätet (fjäderbens säte?) så jag tänkte göra ett försök i helgen, har läst lite här på forumet, men det är inget extra man ska tänka på med s60? någon som bytt det?
finns det något annat klassiskt slitage som kan ge klonkljud?
kommer främst vid gupp i både hög och låg fart

mvh krille :)
av krillehansen
Nej det har jag inte gjort, om det inte blir bättre efter jag bytt fjädersätet får jag göra det,
Är det något speciellt jag ska tänka på imorgon när jag byter det ?
av krillehansen
Nej det har jag inte gjort, om det inte blir bättre efter jag bytt fjädersätet får jag göra det,
av Turbojonas
krillehansen skrev:Nej det har jag inte gjort, om det inte blir bättre efter jag bytt fjädersätet får jag göra det,
Se till så att fjädern sitter rätt annars så kommer du få oljud efter ett tag, när du vrider på ratten , är du osäker på de så smärj lite i fjäder spåret på fjädersäter.ja fick oljud efter ett tag så ja smörje med lite 5-56 sen så försvannde.kolla fjäder lagringen när du ändå har de isär plockar
av Turbojonas
Turbojonas skrev:
krillehansen skrev:Nej det har jag inte gjort, om det inte blir bättre efter jag bytt fjädersätet får jag göra det,
Se till så att fjädern sitter rätt annars så kommer du få oljud efter ett tag, när du vrider på ratten , är du osäker på de så smärj lite i fjäder spåret på fjädersäter.ja fick oljud efter ett tag så ja smörje med lite 5-56 sen så försvannde.kolla fjäder lagringen när du ändå har de isär plockar
Glömde en saknär du ändå har allt ner polckat så kan ja rekomendera att du köper gummit som sitter under fjädern på på nedre delen också, de gör grym skillnad på väg ljudet,kostar bara 350 på bilia......
lycka till
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]