Nybbe_gefle skrev:Flextek fungerar som så att den förlänger spridartiden. Spridaren är öppen längre helt enkelt. Vet ett flertal olika bilmodeller där ägarna monterat Flextek, däribland en V70 med mycket gott resultat. Kör dock inte med Flextek själv uan använder mej av en justerbar bränsletrycksregulator men flera bekanta kör med Flextek. Det finns även en svensk variant liknande Flextek som heter FlexiTune men den fungerar än så länge bara på bilar där alla spridarna skjuts av samtidigt (240, 740 och 940)
När det gäller färddatorns funktion så går väl den på hur länge spridarna är öppna? Dessutom felar den även i en V50FFV där den visar för hög(!) förbrukning!!!
Behovet av att byta detaljer i bränslesystemet råder det delade meningar om, men det funkar med orginal pump och bränsleledningar i de allra flesta fall.
Helt klart är att detta är ett mycket prisvärt alternativ!!
//David
Hehe säljer du produkten eller? :roll:
Jaja skönt med någon som har en öppen syn för alternativa drivmedel.
Problemet med etanol är att få in tillräckligt mycket bränsle för att inte motor ska gå snål, annars finns inga invändningar mot etanolen som bränsle, förutom kallstarterna då.
Renare motor med mer effekt rena drömmen för mig.
Vad det gäller oljebytena så beror det på att etanolen löser "skit" i motorn.
Behövs bara några täta oljebyten i början av konverteringen sedan inga som helst problem.
Finns som sagt var redan 5% inblandning etanol i vanlig 95 oktan.
Etanolen har 105 oktan
Vad tror du Nybbe_gefle? tryckregulator eller ett "kit" :?:
Funderar på att chippa, 2" rostfritt avgassystem? borde lämna ca 300 kusar om turbon orkar trycka på med luft. Annars för jag byta till större agg. :D