Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Som människan med tummen mitt i handen :-)-) så lyckades jag häromdagen byta låsmekanismen vid tanklocket, tyckte det gick väldigt lätt, tog bort allting inne i kombidelen för att komma åt att byta klumpen från insidan. Jag tog alltså bort plastbiten som skyddar first aid kudden, och dom närmaste delarna till vänster om det, efteråt så monterade jag ihop allting i motsatt ordning.

Nu till problemet, när jag larmar bilen så kan den helt plötsligt utlösa larmet, det kan ta 2 timmar, 6 timmar eller 10 timmar, jag brukar ju oftast komma tillbaks till bilen där informationen finns att "Larm utlöst" ??:-/

Därför undrar jag vad jag kan göra i dagsläget? Är det någon kontakt som kan ha lossnat(jag tycker det ser ut som att kontakten går i taket). Vad ska jag leta efter, tips är välkomna!
Har du en V70 kan det vara mikrobrytaren i bakluckan som trilskas.

Hade så på min att den kunde börja larma lite när som.
På min så plockade jag isär låset och bände lite på kontakten så den slöts tidigare. Sedan dess har det fungerat fint.

Annars provar du att öppna samtliga dörrar och huv och stänga dem igen.
Nu när du säger så kan jag tillägga att jag även har lagt en madrass i bilen samma dag, som skapar ett "litet" tryck mot bakdörren, känns ju som att det kan vara denna som utlöser larmet i sådant fall. :roll:
Centrallåset låser även tankluckan, kan ju ha ett samband.
Nucce kan ju ha rätt i det att madrassen hindrar att bakluckan stängs ordentligt...
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]