- tor 08 sep 2011, 10:03
Hejsan.
Som människan med tummen mitt i handen
-) så lyckades jag häromdagen byta låsmekanismen vid tanklocket, tyckte det gick väldigt lätt, tog bort allting inne i kombidelen för att komma åt att byta klumpen från insidan. Jag tog alltså bort plastbiten som skyddar first aid kudden, och dom närmaste delarna till vänster om det, efteråt så monterade jag ihop allting i motsatt ordning.
Nu till problemet, när jag larmar bilen så kan den helt plötsligt utlösa larmet, det kan ta 2 timmar, 6 timmar eller 10 timmar, jag brukar ju oftast komma tillbaks till bilen där informationen finns att "Larm utlöst" ??:-/
Därför undrar jag vad jag kan göra i dagsläget? Är det någon kontakt som kan ha lossnat(jag tycker det ser ut som att kontakten går i taket). Vad ska jag leta efter, tips är välkomna!
Som människan med tummen mitt i handen
Nu till problemet, när jag larmar bilen så kan den helt plötsligt utlösa larmet, det kan ta 2 timmar, 6 timmar eller 10 timmar, jag brukar ju oftast komma tillbaks till bilen där informationen finns att "Larm utlöst" ??:-/
Därför undrar jag vad jag kan göra i dagsläget? Är det någon kontakt som kan ha lossnat(jag tycker det ser ut som att kontakten går i taket). Vad ska jag leta efter, tips är välkomna!
- By Masens