Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Ja då var det dags att byta stötdämpare bak. Så jag byter alla fyra. När jag nu ska tar ner allt så tänkte jag sänka bilen.
35mm runtom eller 35/45.
Vad tycker ni???
Skapar jag mig onödiga problem?
Användarvisningsbild
av wissel
Tjenare.
Jo jag tror du skaffar problem faktiskt. Jag ser o hör bilar rätt ofta här på kvällskvisten som missar
fartguppen då dom är illa målade. Dom får lägga sina rester av spoilers i bakluckan o åker efter en stund .....
Det är väl ett antal här o på det andra Forumet som återställt sina bilar efter semestrar o dylikt då familjen
kanske varit med i bilen o den "slår i" när det blir flera i bilen !?
Hjulinställningen är ett annat vanligt problem verkar det som, snedslitna däck o annat jävelskap.
När jag själv ser sänkta bilar kommer jag ihåg 60 talet med alla Yankebilar med kassa fjäderpaket och där arslet
hängde i backen...inte kul att se,men det är ju bara mina åsikter förstås. Min V70 skulle jag aldrig i levande livet
sänka en millimeter. Tycker däremot att jag skulle vilja höja den typ XC på vintern för att slippa is o snöglopp
i hjulhusen som fixar obalans med mera. Men jag åker på dåliga vägar rätt ofta utan vägunderhåll eller snöröjning förstås....
och med den förhatliga bulan i mitten av vägen som en del tycker är "käckt". Skrapar som faen ibland redan nu ...:-)
Men du är ju duktig så varför inte prova en säsong ? Om inte nöjd så återställ o sälj sänkningssatsen. Tror den är lättsåld.
Själv har jag letat XC nu i flera månader men hittar bara misskötta o vanvårdade exemplar :-(
Lycka till o berätta hur det blir.
Freddie
av Provocative
Kan bara hålla med. Jag tillhör de där med sänkt bil o sportavgassystem. Avgassystemet får jag utbytt till orginal av Volvia (danke). Kommer inte sakna det en sekund. Sänkningen hatar jag. Jag har haft två likadana bilar, S60. Den gamla hade bättre väghållning så länge det inte var slät motorväg och nu får man diskbrock av minsta gruskorn på vägen. Ojämnheter känns som diken och vägar som är grävda o fyllda med sand blir ett stort hinder:(
Du kan få min sänkningssats om du hämtar på bilen;)
Användarvisningsbild
av Nexus
ångrar inte en secund jag sänkte min bil visserligen en gammal v70. så låg blir den inte så det stör, min är 60/40 kör skogsvägar utan problem
Användarvisningsbild
av greeeken
Nja 4 hjulsinställing måste iallafall göras snart.
Ja kommer inte köra alltför långt me bilen då de nära till jobb .
Dämparna ja tänkt köpa är ju för att man ska ha säkningssats. Får återkomma me va som händer.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har GE's 55/45mm sats med den mjukare varianten av dämpare på min och är nöjd med den. Vintertid uppstår det väl bekymmer ibland, men annars så har jag inte haft några bekymmer med framkomligheten.
Användarvisningsbild
av greeeken
Marlboroman skrev:Har GE's 55/45mm sats med den mjukare varianten av dämpare på min och är nöjd med den. Vintertid uppstår det väl bekymmer ibland, men annars så har jag inte haft några bekymmer med framkomligheten.

Tjena
Jag tänkte köpa det Vparts säljer.
Oxå GE dämpare samt fjädrar.
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Själv har jag en V70 -01a som är sänkt ca 55mm med Eibach sats. (Tror det är en Preformance sats från Eibach).

Och i mina ögon är det bara sk*t med sänkta bilar.
Visst, den ligger mkt bra på vägen.
Men när man har lastat in familjen med barnvagn etc.... Jag har hängt bilen mer än en gång på vägbulor.
Bilprovningen tyckte att det såg lite lustigt ut med x-antal krökta bultar undertill :wink:
Hänga på ett släp är inte att tänka på bara.

Själv är jag nog snart på G att skrota Eiback satsen till förmån för orginal fjädrar/dämpare.

Detta är min reflektion över sänkning iaf.

Lycka till.
Användarvisningsbild
av greeeken
Stefan_KG skrev:Själv har jag en V70 -01a som är sänkt ca 55mm med Eibach sats. (Tror det är en Preformance sats från Eibach).

Och i mina ögon är det bara sk*t med sänkta bilar.
Visst, den ligger mkt bra på vägen.
Men när man har lastat in familjen med barnvagn etc.... Jag har hängt bilen mer än en gång på vägbulor.
Bilprovningen tyckte att det såg lite lustigt ut med x-antal krökta bultar undertill :wink:
Hänga på ett släp är inte att tänka på bara.

Själv är jag nog snart på G att skrota Eiback satsen till förmån för orginal fjädrar/dämpare.

Detta är min reflektion över sänkning iaf.

Lycka till.
Att styla en BMW är som att sminka en gris? Du det var det roligaste jag läst på länge :-p

Ang sänkning. 55mm lät lie väl mkt så jag förstår att det kan bli jobbigt. 35mm låter lite lagom. få se hur det blir kan ju vara så att jag ändrar mig som en del av er gjort
Användarvisningsbild
av goransson89
Båda mina volvo är sänkta. En 850 sedan från 92 med sänkfjädrar och originaldämpare... INTE att rekomendera då det tar i lite var stanns som fort det kommer en bula eller en trotoarkant eller liknande, och lite packning i bilen eller 2 i baksätet blir det nästintill okörbart, funkade hyffsat med 16tummarna men när 17tummarna kom på blev det inge kul.. Sen har jag en 850/v70 kombi från 94... med säknfjädrar och billstein sänkdämpare, samma storlek på hjul/däck där också 225/45 R17 och den går hur bra som hellst med 5 pers + fullt med packning i bakluckan, tar aldrig i när det är bulor eller liknande. Den känns kanon jämfört med den andra :) Men så fort man kommer ut en bit utanför stan och vägarna börjar bli sämre underhållna så blir det hoppigt och studdsigt såklart.. Och vintertid är det "självplogning" som gäller med risk för att fastna.. ;)

Ett expempel på hur det kan gå med snö... :)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0882_n.jpg
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]