Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Som sagt var vågar man det?? Givetvis säkert beprövad och fungerar bättre än någonsin, men det jag tänker mest på hur den kommer stå sig i pris.
Har möjlighet att köpa den som volvoanställd och utöver den rabatten lämnar dom just nu ytterligare 20000:- extra i rabatt på slutraden.
Så frågan är om en XC90 D5 R-design med 20 tums cratus, VOC samt mörka rutor för 410.000:- är ett bra köp??
Kommer nån vilja köpa den som beg efter ett par år?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Petzzon skrev:Som sagt var vågar man det?? Givetvis säkert beprövad och fungerar bättre än någonsin, men det jag tänker mest på hur den kommer stå sig i pris.
Har möjlighet att köpa den som volvoanställd och utöver den rabatten lämnar dom just nu ytterligare 20000:- extra i rabatt på slutraden.
Så frågan är om en XC90 D5 R-design med 20 tums cratus, VOC samt mörka rutor för 410.000:- är ett bra köp??
Kommer nån vilja köpa den som beg efter ett par år?
Du får ju rasande mycket bil för pengarna. Tänk så.

Sedan finns det ju inte så rasande många färska XC90 på beg-marknaden, så med rätt köpare kan du säkert få ett hyffsat beg-pris också.

SUVar uppdateras inte lika ofta som andra bilar. De "åldras" inte som modeller lika fort. Det är ju bara att titta på monster som MB GL och X5. Inga stora förändringar där.

EDIT: Ja, givetvis väljer du 7-sits för bästa sälj-läge i framtiden.

Så skulle jag tänkt i alla fall.
Senast redigerad av 1 StringerBell, redigerad totalt 0 gånger.
av PierreGS
Rent generellt tror jag den kommer tappa en hel del i pris, ser ju i praktiken likdan ut både ute/inne som när den kom -03. Jag har själv en -07 med facelift, men att köpa en ny så får du nog räkna med att den kommer tappa till kanske lite mer än halva värdet på 3 år.
Tips om du skall köpa ändå: Välj sjusitsig, då ökar potentiell kundkrets efteråt rejält (alla j-vla barnfamiljer), den jag köpte var 5 sitsig, och då kunde jag få den mkt billigare än motsv. 7sits vi tittade på.
av Petzzon
PierreGS skrev:Rent generellt tror jag den kommer tappa en hel del i pris, ser ju i praktiken likdan ut både ute/inne som när den kom -03. Jag har själv en -07 med facelift, men att köpa en ny så får du nog räkna med att den kommer tappa till kanske lite mer än halva värdet på 3 år.
Tips om du skall köpa ändå: Välj sjusitsig, då ökar potentiell kundkrets efteråt rejält (alla j-vla barnfamiljer), den jag köpte var 5 sitsig, och då kunde jag få den mkt billigare än motsv. 7sits vi tittade på.
Över halva nypriset låter mycket med tanke på den rabatt som är på denna bilen. Visst om du tänker från listpris som är närmare 500 kan det nog stämma hyfsat.
Jämför man med 3 år gamla (2009) idag finns ingen under 300 på Blocket vid ca 6000 mil och med R-design borde den va hyfsat lättsåld.
Denna bil kommer nog bara rulla ca 1000 mil per år som andra bil i familjen, men behövs som husvagnsdragare då min tjänstebil inte klarar vagnen.
av Lövet
Andrahandsvärdet lär påverkas om det hinner komma en ny XC90 inom den tidsram du ska äga bilen. Vet ej hur det är med den saken dock. Men XC90 är rejält gammal nu och som begagnatköpare* när en -03 ser likadan ut som en -11 då är det inte bra för andrahandsvärdet.

(*Ej Volvokännare ser inte faceliften)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Är det 200HK du tänker på? Ditt pris är verkligen kanon i så fall.
av Lövet
Inte för 98% av Sveriges begagnatköpare...
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]