Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoR+s60
så var det jag igen...
Körde bilen idag på motorväg samt e4. S60 världens roligaste bil att åka i =) men till min fasa så ser jag att bensinmätaren går lika snabbt som hastighetsmätaren :cry: inte så kul när bensinen kostar 12kr..
Finns det något man kan göra? ska byta tändtift?,2,4 har hört att det kan hjälpa lite?
Jag har en -01 med lilla motorn 2,4.
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvoR+s60 skrev:så var det jag igen...
Körde bilen idag på motorväg samt e4. S60 världens roligaste bil att åka i =) men till min fasa så ser jag att bensinmätaren går lika snabbt som hastighetsmätaren :cry: inte så kul när bensinen kostar 12kr..
Finns det något man kan göra? ska byta tändtift?,2,4 har hört att det kan hjälpa lite?
Jag har en -01 med lilla motorn 2,4.
Hehe rubriken stämmer inte....R-modellen dricker mer samt kostar mer i försäkring. Men att den dricker mycket ( 140hk ) 2,4 det beror på vad du menar med mycket !? mycket för dig kanske inte är mycket för andra som har den motorn... Men jag tror inte att det är så stor i skillnad gällande en 140hjk och en 170hk , i bensin pengar...men försäkring är det skillnad där också beroende på var man bor etc.
av volvoR+s60
hehe,, kanske ;)
Alltså den dricker mer en vad andra jag känner som har samma motor upplever.
Jag fick låna en v70R -99 för ett par månader sedan och jag upplevde inte att den slösade lika mycket..
Jo det är sant försäkringen till min bil är rena DRÖMMEN hos volvia.
Jag har hört att man kan uppgradera systemet eller något? kan min bilhandlare göra det på försäkringen om jag säger att jag upplever detta som ett problem.
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvoR+s60 skrev:hehe,, kanske ;)
Alltså den dricker mer en vad andra jag känner som har samma motor upplever.
Jag fick låna en v70R -99 för ett par månader sedan och jag upplevde inte att den slösade lika mycket..
Jo det är sant försäkringen till min bil är rena DRÖMMEN hos volvia.
Jag har hört att man kan uppgradera systemet eller något? kan min bilhandlare göra det på försäkringen om jag säger att jag upplever detta som ett problem.
Tror inte det,,,men du nog ladda om en mjukvara för hela bilen hos volvo , då ska det ´kanske förbättra motorns drift...hör med volvo verkstad....
Användarvisningsbild
av Driver64
volvoR+s60 skrev:Alltså den dricker mer en vad andra jag känner som har samma motor upplever.
Hur mycket dricker din bil då?
Användarvisningsbild
av Loner
Exakt, vad har du för förbrukning, och hur kör du?

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Se till att slanganra som går till temgivaren på kåpan som sitter på luftfilltret sitter ordentligt
Hade problemet att den drpg 1 liter milen när ja hade öppet filter o dessa slangar inte var ikopplade.
Användarvisningsbild
av VS60
För det första kolla lufttryck i däck.
För det andra skulle jag byta bränsle filter, den kan vara nedsatt.
av gbgaf
Min R ligger på mellan 1.6 - 1.8 i stan ... och bara liiite mindre på landsväg... och ja jag kör den "aktivt" :)
av volvoR+s60
heheh så här är det några exakta siffor har jag inte???
men jag hade ett streck mer en halv tank när ja började köra, då körde jag till linköping och tillbaka( huvudsakligen 110-120 motorväg) sen när jag kom hem så var strecket på det som precis kommer efter det röda :???: det är 100km fram och tillbaka :( då körde jag med hög växel.
Sen när jag parkerade står det 300 km kvar till tom tank :shock: Detta är völ inte normalt?
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]