Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofh16
Hej jag undrar vilket zenon kit jag ska köpa till halvljust till min 02 S60 T5 .
det finns 2 typer och ja vart osäker på vilket jag ska ha till min bil canbus eller vanligt
Senast redigerad av 1 volvofh16, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
Välkommen till forumet. Förstår att du är ny eftersom din fråga har varit uppe i många trådar och jag i många skrivit:Låt bli, det kan bli dyrt eftersom det är förbjudet. Men för att inte få på "pälsen" av "fulxenonmaffian" länkar jag till en av många trådar.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=63806
av 2444ever
Och jag har i någon även påpekat: att det är förbjudet är ditt problem, men anledningen till förbudet är bländningsrisken för medtrafikanter, och det är vårdlöst och alla andras problem.
av volvofh16
ok men det finns en xenon lampa som heter H7R som man tydligen ska använda som har en skärm på sig för att inte bli bländande för andra trafikanter den ska man tydligen använda när man har konvetsionel reflektor,rätta mig om jag har fel.och tack för svaret det borde jag ju ha kollat först men man underskattar ofta sökfunktionen.
och om man har projektions lins så ska man använda den som heter H7.
Användarvisningsbild
av SvenB
Gå inte på att de inte bländar, det gör de. Dessutom får du fel ljusbild.
av 2444ever
Om jag fattar dig rätt så funderar du på att konvertera halvljus halogen -> xenon?
I så fall, jag funderade själv på det en gång, plöjde då ett antal trådar här och kom fram till att det är en dålig idé med tanke på bländningsrisken.
Detta är vad jag kom fram till (är inte 100% säker):
* Dina reflektorer är inte gjorda för xenonlampor som kräver en annan reflektor, det är svårt att ställa in eftersom det inte blir samma avgränsade ljusbild uppåt, om man då ändå vill undvika bländning så måste man justera ner så mycket att det känns ganska onödigt att konvertera. Xenon original har reflektor avsett för detta.
* Samt vid små gupp, och en del andra situationer så lär du ändå blända, och det är inte speciellt kul att bli bländad av dessa. Xenon original har en nivåreglering för att undvika detta.

Fulkonvertera, som det kallas här, är att inte visa hänsyn enligt mig.
Sök på "xenon*" och/eller "konv*" (utan "-tecknet) och plöj lite trådar.
av volvofh16
ok lutar nog åt att jag skiter i det man vill ju inte blända andra med trafikanter jag vet ju hur man svär när man möter en bil som bländar men tack för alla råd och tips
av kamilenski
Gör som jag. Köp, montera in, kolla ljusbilden, släng.
av m2c
Eller konvertera enbart helljus. Alt extraljusen. En sats bara för helljus är ju väldigt billig från t.ex vvme.
av aBoström
Köp ett canbus kit.
På halvljuset ska du använda 35w h7r.
Funkar perfekt och lyser bra.
Att de finns förbud och bländrisk tycker ja inte överväger att man inte ska
köpa xenon till bilen. Tänk allt som DU ser och har chans att väja för osv.
xenonkungen säljer bra canbus xenonkit för 1195kr. Lycka till

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]