Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Är det inte bara en tejp?
av Addekarlsson
Försök få lös nummerplåten från hållarn. Sen sitter hållaren skruvad i plten. Muttrar på insidan av bakluckan.
Men du behöver en ny sån där hållare, om du inte vill borra i nummerplåten, vilket är skitfult.
Eller så slipar du ner hållaren lite, och monterar text efter eget behag sen. Finns diverse firmor på nätet som tar fram text enligt önskemål att sätta på nummerplåtshållaren. Dekaltrim är en av alla sidor som gör sånt. Kika i företagserbjudande för info om dekaltrim.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av G-kraft
Rillee skrev:Hur får man bort reklamen runt nummerplåt?

Bild
Tycker det är snygg med dekaler på skylten...men ta lite aceton och gnugga bort texten, min vän köpte el-tejp ( svart ) och tejpa över....såg hur bra ut som helst....syntes inte att det fanns tejp och det tål högtrycks sprut....
av V Olovsson
Gå in på en välsorterad färgaffär och köp svart ark i dekalmaterial, de klipper till önskad storlek. Kostar kanske 15 kr för ett ark som täcker reklamen. Det finns matt eller blank yta, sen är det bara klippa och klistra, bus-enkelt! :lol:

Som pedant kan jag säga att evenuell reklam åker bort direkt från nyinköpta bilar. Skulle aldrig falla mig in att ha reklam om jag inte får betalt för den.
På tävlingsbilen har jag bara reklam som jag får betalt för men många tycker det är fränt med mycket reklam.
Användarvisningsbild
av goliat
Jag tror att den hållaren är i plast, (den liknar min), och jag kunde efter att försiktigt böjt ut nummerplåten plocka bort den svarta biten som reklamen står på.
av Mikael G
Du kan bara rycka den undre plastlisten med reklamen på sen hoppar du in på ex micro eller meknomen och köper en skylthållare från tillverkaren http://www.formac.se/ avsett för plåtskylten och köper en liten plast list http://www.formac.se/pages/cgi-bin/PUB_ ... &objType=8 om dom säljer den löst men risken är du måste köpa en ny komplett hållare sen snäpper du bara dit den nya listen. Finns mer info om du går in på Formacs hemsida. Det är samma list till EU och icke EU skylthållarna.
Användarvisningsbild
av Rillee
Så det är inte skylten som är skruvad i bilen utan reklam hållaren?

Så då måste man köpa en sådan här
Bild

undrar om det hade varit snyggt med kromad till min svarta bil
Bild
av Mikael G
Rillee skrev:Så det är inte skylten som är skruvad i bilen utan reklam hållaren?

Så då måste man köpa en sådan här
Bild

undrar om det hade varit snyggt med kromad till min svarta bil
Bild
Nej precis skylten är inte fastskruvad, den är bara fastsnäppt i skyllthållaren som i sin tur sitter fastskruvad i bilen.

Ja, nu har vi ett test i -6 till +8 grader... Ja[…]

Felkoder på bränslesystem.

Ecm-p02e168 krets diesel reglering insugsluft Alg[…]

Den stora annons-tråden

Någon som är sugen på en 245 Turb[…]

Det ser knökigt ut att få på och[…]