Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett knepigt problem sen en tid tillbaka.
För ett tag sen så märkte jag att en fläkt startade på bilen ca 30 min efter jag stängde av den. Trodde först det var kylarfläkten som gick igång, men det visade sig vara ac'n. Jag får då låsa upp bilen, stänga av automatiken på ac'n och stänga av tändningen. Problemet är batteriet laddar ur.

Är det någon som vart med om detta och har en idé om vad som är galet?
AC:n är det nog inte, men väl kupéfläkten. Det skall stå något om detta i din intruktionsbok. På de tidigar årgångarna av V70N finns denna funktion för att förhindra att det bildas dålig lukt i klimatanläggningen på grund av fukt från kondensvattnet. På senare modeller togs denna funktion bort eftersom folk inte läste instruktionsböckerna och därmed fick spatt när de märkte att kupéfläkten kunde gå igång av sig själv. Min egen far var en av alla de kunder som åkte till verkstaden och klagade och trodde att det var fel på hans bil. Instruktionsboken är världens minst lästa bok. Och den mest bortslarvade :D

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]