Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markus.olsson
Köpt en -01 V70XC, Listerna som löper på var sida om taket ända från motorhuven till bagageluckan behöver lackas! Vet någon hur man tar lös dom?
Användarvisningsbild
av frilins
Man drar dom rakt upp, ta tag i skåran och ryck. Sitter med plastclips, någon kan gå i sönder om du har otur. :D
Användarvisningsbild
av henka35
Nya klipps finns att köpa hos Volvo eller en välsorterad glasmästare. Man har bort dem vid vindrute byte.

/Henrik
av markus.olsson
Så man behöver inte ta bort railsen *puh*. Det var skönt
Användarvisningsbild
av G-kraft
markus.olsson skrev:Så man behöver inte ta bort railsen *puh*. Det var skönt
railsen kan du nog ha kvar....tror jag,,,,
Användarvisningsbild
av CarMan
railsen tar väll 15 minuter att tabort, så dom kan du ju ta bort om du tycker dom är ivägen
av markus.olsson
Tack för tipsen!

Följdfråga: Hur tar man bort railsen? Jag har inte sett några infästningar.. Trodde att dom satt innifrån.....?
av haxpet
Hej

Lånar tråden lite.

Min ena taklist går inte ända bak, det är en lite glipa mellan baklycktan och listen, ca 1 cm. men bara på ena sidan.

Kan man dra listen längre bak så att den där glipan försvinner eller finns det något som kan gå snett.

Jag har inte några rails på bilen, så det är bara en ända lång list.

Tacksam för tips.
Användarvisningsbild
av CarMan
markus.olsson skrev:Tack för tipsen!

Följdfråga: Hur tar man bort railsen? Jag har inte sett några infästningar.. Trodde att dom satt innifrån.....?
Railsen hänger inte i luften utan står på taket på 3 ställen. på varje ställe är den skrivad uppefrån & ned.
om du tittar lite noga så ser du att dessa ställen är beklädda med plastkåpor, dom går att demontera.
av markus.olsson
CarMan skrev:
markus.olsson skrev:Tack för tipsen!

Railsen hänger inte i luften utan står på taket på 3 ställen. på varje ställe är den skrivad uppefrån & ned.
om du tittar lite noga så ser du att dessa ställen är beklädda med plastkåpor, dom går att demontera.
Tack CarMan!! Jag förstår att dom inte hänger i luften. Kan du (eller någon annan )mer utförligt beskriva hur man demonterar plastkåpor?
Jag har sett att andra lite ändre modellen har små "plastbrickor" som går att pilla bort, så dock ej på min XC70 -01......

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]