Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kanmo
Hei
Jeg er en ny bruker i fra Norge her.
Har en 04 XC70 D5 som har rullet 32000 mil. I det seneste har jeg fått en pipelyd samt vibrasjoner i fra bakaksel / haldex. Skal nå prøve med ny olje og filter på denne, men frykter at den har behov for renovering.
Hos volvo i Norge skal de ha over 30 000 NOK for en bytte Haldex.
Er det noen i vårt kjære naboland som renoverer Haldex kasser til en overkommelig pris?
av mikebike
Om det nu är Haldexen....
Jag fick byta bakaxeln på min -01 på grund av missljud.

Trist att lägga 30kNOK och fortfarande ha missljud......
av llesrof
Byta haldexen..? Vad menas med det? Haldexsystemet består av flera komponenter, till exempel styrbox, ventiler och lameller. "Haldexen" är inte en enskild del. När min AWD inte fungerade misstänkte verkstaden styrboxen oh då fick jag ett prisförslag på 10000 SEK. Lägger man till lamellpaket och ventiler kan man säkert komma upp i 3000 kronor, men det kan ju knappast vara fel på alla dessa komponenter.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gooose
llesrof skrev:Byta haldexen..? Vad menas med det? Haldexsystemet består av flera komponenter, till exempel styrbox, ventiler och lameller. "Haldexen" är inte en enskild del. När min AWD inte fungerade misstänkte verkstaden styrboxen oh då fick jag ett prisförslag på 1000 SEK. Lägger man till lamellpaket och ventiler kan man säkert komma upp i 3000 kronor, men det kan ju knappast vara fel på alla dessa komponenter.

Om det är styrenheten till Haldex systemet du syftar på så fick du ett kalas pris den kostar mellan 11-15000:- beroende på åm och modell

För 1000:- kan jag tänka mig att det är tryckgivaren dom har gett dig pris på Den ligger runt dessa pengar
Byte av komplett haldexenhet (Xc90) ny pris 27000:- beg på skrot 17000:- + arbete

Detta system är inte direkt gratis

//Gooose
av llesrof
Sorry, jag skrev fel. Tiotusen skulle det vara. Har korrigerat detta.
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]