Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbieboy
Ringde volvo o hörde om man kunde köpa nya glas till dimljusen på en S60 (-03). Dom sa att man måste byta hela insatsen (=dyrt). Någon som vet hur man kan fixa dom befintliga och få bort repor o stenskott eller går det att bara byta glasen?

Trevlig helg!

/Robert
Användarvisningsbild
av Loner
Ja du byter hela insatsen. kostar väl runt 400st på skroten skulle jag tro.

/L
Användarvisningsbild
av G-kraft
Allså om man är händig så kan man byta endast glaset, men då måste du ordna glaset på nåt sätt. Har för mig att glaset är limmad med nån ljusblå silikon som limmas fast runt om glasets kant....det är mjuk silikon nästan som gummi men dock är den väldigt svår att ta bort och få loss glaset....

Och problemet är att få tag på endast glaset...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har jobbat med Volvos strålkastare en gång tiden. Då tog vi hem glasen från underleverantören för 15 kr.

Sen sålde vi dem ut till kund för 500 kr, bra påslag där :shock:

Sen gick vi över till att limma fast glaset med silikon och sälja hela klabbet som en enhet, och vips så kostade det kunden 2500 kr för att få ett glas för 15 kr. :shock: :shock:
av Perra N
Vilket årtionde var det? För Volvo lär inte köpa detaljer på det viset längre! De får ju dunderpriser av lamptillverkarna, och så slipper de det strulet.
Användarvisningsbild
av Raggz
robbieboy skrev:Ringde volvo o hörde om man kunde köpa nya glas till dimljusen på en S60 (-03). Dom sa att man måste byta hela insatsen (=dyrt). Någon som vet hur man kan fixa dom befintliga och få bort repor o stenskott eller går det att bara byta glasen?

Trevlig helg!

/Robert
Kanske för sent, men om du byter glas så finns det skydd sen.

http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/safe ... 249428.htm
av robbieboy
Låter bra med skydden, men min är en -03:a och har dom mera runda ljusen.. :(
Användarvisningsbild
av Raggz
robbieboy skrev:Låter bra med skydden, men min är en -03:a och har dom mera runda ljusen.. :(
Finns nog till din bil också, bilden är en v70, men som du ser på art. nummren så är den ett annat till S60

Bra jobbat Xanthopteryx! Nyttig läsning! La d[…]

Bekräftar att något är knas med mj[…]

Gôtt de ☀️☀️☀️

Det är ett ganska överkomligt pris kan j[…]