Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Biltema har delbara drivknutdamasker som gör att man inte behöver demontera drivknuten vid byte av damasker. Man kränger den bara över och sedan limmar ihop den. Det är en standarddamask. Är det någon som vet om dessa fungerar bra och håller? I mitt fall är det den yttre damasken. Bilen är en s80 från 2002.
Dalmans skrev:Jag har ingen erfarenhet. Men skulle tippa på att dom funkar. Ett tag.
Frågan är ju bara hur länge dom funkar. Handlar det om att dom håller minst 50% av en vanlig damask är det ju värt det
Ja, de kostar ju bara 199:- Men det är en standarddamask. Då undrar man om dimensionen passar på alla bilar och framförallt min bil.
BjörnWäring skrev:Använde en sådan för några år sen på en golf. Funka bra och hängde med några år. Bara man är noga med rengöring och limmet.
Angående passform till just din bil vet jag ej.
Vad menar du med rengöring? Av vad?
Får jag gissa att han menar att man dels skall göra rent "limskarven" ordentligt så att limmet tar riktigt samt att man skall vara noga med appliceringen av limmet samt i övrigt följa de instruktioner som medföljer limmet.

Per L
Per L skrev:Får jag gissa att han menar att man dels skall göra rent "limskarven" ordentligt så att limmet tar riktigt samt att man skall vara noga med appliceringen av limmet samt i övrigt följa de instruktioner som medföljer limmet.

Per L
Precis vad jag menar :)
Byta ac rem på Volvo 940

Vet inte exakt hur det ser ut på din bil. Ha[…]

Erfarenheter XC90?

Har en gammal XC90 automat fullt utrustad -07. Tyv[…]

Kostnad för halvljus?

Just för verkstäder som tar hutlösa[…]

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]