Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av buster
Hej. har en 850.se-96. Abs bromsarna har slutat fungera o lampan lyser.
vad kan ha hänt? är det dyrt o fixa? ska besikta bilen snart går den igenom då ordinarie bromssystem funkar? tacksam för svar o tips
Användarvisningsbild
av Danneman
Den går nog inte igenom :(
Bästa är att ringa runt till olika verkstäder då det varierar i pris.
Användarvisningsbild
av munktorparen
Danneman skrev:Den går nog inte igenom :(
Bästa är att ringa runt till olika verkstäder då det varierar i pris.
min 740 -90 gick igenom besiktningen med abs lampan lysande!
av dr mugg
Körde jobbets bilpools bil idag (V70 Bifuel) och fick först ABS-varning, sen STC-varning och tillsist varning för att inte avgasreningen fungerade. Instrumentpanelen var som en julgran.

Fullt körbar men skall man nita så är det kanske inte så kul.
av marnilss
Får hoppas det inte är samma som på min S60. Jag fick också ett bromsfel på min S60 och ABS-lampan tändes, och när jag startade bilen nästa gång så fick jag även ett meddelande om motorsystemfel och det märktes att motorn inte gick som den skulle (bl.a. ryckte den kraftigt vid gassläpp och gaspådrag). När man på Volvoverkstan nollställde felkoderna så tog det ca 15 minuter på tomgång innan felet kom igen, så det var lätt för dem att återskapa det.

Efter 3 veckor på Volvoverkstan så hade man lyckats få bort felet. De visste inte riktigt vad som orsakat felet men de hann byta några kontaktdon och kablar samt även en elektronikbox. När de bytte tillbaka till originalboxen och laddade om någon programvara så försvann felet.

Trots att garantin gick för 6 månader sen, så har jag inte behövt betala något (än..., de skulle försöka få Volvo att ta kostnaden), men på din 850 så är de nog inte så generösa.

/Marcus
Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]

Att du inte skulle få kallstarta eller dra[…]