Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metalmania
Hej. Har problem med den infällbara backspegeln på förardörren, den vill inte fälla in sig när jag trycker på knappen i bilen. Den högra spegeln funkar utan problem. Brukar de kärva och kräva att man smörjer mekanismen med jämna mellanrum?

Tack på förhand
av Fred
Hör du motorn i vänstra spegeln? Om spegeln kärvat fast borde du höra att motorn kämpar när du trycker på knappen.

Om den är tyst så är det nog något elektriskt som är trasigt.
Användarvisningsbild
av metalmania
Fred skrev:Hör du motorn i vänstra spegeln? Om spegeln kärvat fast borde du höra att motorn kämpar när du trycker på knappen.

Om den är tyst så är det nog något elektriskt som är trasigt.
Nej jag hör ingen motor som arbetar (förutom den i den högra spegeln då :) )
Har kollat var säkringen sitter men hittar endast säkring för justering av spegeln, och det funkar bra. Kan det vara så att säkringen för infällningen är gemensam med någon annan funktion?
Har läst i Haynes verkstadsbok men hittar inget om infällbara speglar.

Är väldigt dålig på det här bil-el och vill inte hålla på att mixtra för mycket heller (kan ju ha sönder någonting :( )

Annars får det väl ett verkstadsbesök till hösten då :)

Mvh Conny
av Fred
Då är nog kabelbrott en starkt misstänkt i fallet. Om du känner dig osäker runt bilel så är nog verkstad säkraste lösningen...det kan vara lite trixigt med bilel och det kräver nästan alltid att man har, och kan hantera, en multimeter.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av metalmania
Tack så mycket Fred för ditt svar. Ja det är nog säkrast låta någon som kan bilel att hålla på :)

Nu använder jag inte funktionen att fälla in speglarna, men det den finns ju där och då vore det kul att det funkar oxå :)

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]