Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är det dags att byta nått i framvagnen igen. Det kluckar på ojämnt underlag. Har ruckat på drivaxeln på höger sida och i dess inre led kluckar det.

Är detta den omtalade spindelleden eller? Vad kan jag räkna med att det kostar att fixa?

Trevlig sommar på er!
Krängningshämmarstagen är bytta för några tusen mil sen och jag får dem inte att låta genom att slita i dem. Drivaxeln är det enda där jag kan framkalla ljud. MEN, gummibälgarna på kränghämmarstagen är redan spruckna. Antar att Biltema suger......
trasker skrev:Nu är det dags att byta nått i framvagnen igen. Det kluckar på ojämnt underlag. Har ruckat på drivaxeln på höger sida och i dess inre led kluckar det.

Är detta den omtalade spindelleden eller? Vad kan jag räkna med att det kostar att fixa?

Trevlig sommar på er!
Spindelleden sitter i hop med nedre länkarm och den lär du inte "klonka" med låt SBP tala om för dig vad som e fel då du besiktigar i stället för att byta ut en massa på måfå.
Och drivaxeln har knutar inte keder och är det fel på dem så hör du det om du vrider fullt rattutslag och svänger runt runt runt då knäpper det i knuten.
Jaga inte problem när du kan vänta tills de kommer till dig... :lol:
tror mer på den övre infästningen av stötdämparna, ganska vanligt enligt "volvofolk",,,har ett problem själv när jag kör i potthål, låter nästan som genomslag, men det är det givetvis inte, kanske finns fler tips, har bytt stagen,,,,
JRS skrev:tror mer på den övre infästningen av stötdämparna, ganska vanligt enligt "volvofolk",,,har ett problem själv när jag kör i potthål, låter nästan som genomslag, men det är det givetvis inte, kanske finns fler tips, har bytt stagen,,,,
I nedre fjäderbensskålen så sitter det ett gummi som dessvärre inte gör det efter ett tag, detta löser man genom att lirka på en stump vanlig spolslang på spiralfjädern och sen så blir det tyst... kostar <5 kr+ en djävla massa svordommar.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]