Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schtenne
Okej så här är det, jag tänkte koppla in bas och slutsteg i en Volvo V70N 2,4T -00 och hade ingen adapterkabel för RCA, så jag lödde in en High-End-kabel på högtalarkablarna och isolerade (såklart). Remote-kabeln (blå och vitrandig) går från stereon bak till nån orange AM/FM-låda uppe vid vänster sidoruta i bagaget (antar att det är någon slags mottagarbox kopplad till radioantennen).

Eftersom remotekabeln ej hängde löst så var jag tvungen skala av en bit kabel och löda på en till för att få remotesignal till steget. Även detta isolerades med eltejp.

Med sen helt plötsligt funkar inte radion :-(O)

Det enda jag kan tänka mig är att det blev nåt jävla glapp i kabeln när jag skalade den. Men koppartrådarna är inte skadade på nåt sätt, och när jag drar i den kan jag inte känna nåt som glappar.

Jag har dragit ur kablarna till stereon några gånger (helt avslagen tändning såklart), men kan knappast tänka mig att radion pangbom helt plötsligt slutar funka bara för det.

Varför funkar inte radion?

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]