Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Tjena medlemmar...

tänkte fråga någon i forumet, om man måste ladda ner mjukvara efter att man har lagt in ett slutsteg på bilen....det är modellen PA-200 som sitter under passagerar stolen fram...kanske bara till att koppla och sätta på stereon och känna skillnaden....

Rättstavade topic
Loner
Användarvisningsbild
av falcon
tror inte att du behöver det, jag behövde aif inte adda ngn mjukvara.

Mvh Peter
Användarvisningsbild
av G-kraft
Oki , för det står så i intstruktionen jag fick från en medlem i forumet...men märkte du skillnad direkt i ljudet !?
Användarvisningsbild
av ER
Mjukvara är till för att bilen skall acceptera slutsteget och inte jävlas med den senare även om det funkar direkt. Så var det för mig och det PA-300 jag monterade. Det var "oladdat" och nytt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
ER skrev:Mjukvara är till för att bilen skall acceptera slutsteget och inte jävlas med den senare även om det funkar direkt. Så var det för mig och det PA-300 jag monterade. Det var "oladdat" och nytt.
Men funka den direkt för dig !? eller du har laddat ner mjukvara, vad kostar nerladdningen av mjukvaran tro !? det är redan fördraget strömsladden, ska bara dra den tjocka kontakten till stereon....är det klart bättre ljud för dig ?
Användarvisningsbild
av Loner
Precis som det sägs här, mjukvaran är för att bilen skall veta att det sitter ett steg där och inte börja krångla.
Och ja, det blir ett bättre "tryck" i ljudet, då stegen har en klart bättre dynamik än det inbyggda i HU603:an.

/L
av NidoKing
Måste man inte byta till kraftigare högtalare vid inkoppling av slutsteg?
Användarvisningsbild
av Loner
NidoKing skrev:Måste man inte byta till kraftigare högtalare vid inkoppling av slutsteg?
Nej, man behöver inte, man får bara låta bli att spela på full volym.

Original är ju rate:ade 40W, och pa200 50W. och jag misstänker att pa-steget börjar låta illa redan innan det ger 40W i uteffekt, så det lär lösa sig automagiskt.

/L
av NidoKing
Jag har ju en S80 2.4T -01 med HU-601. Passar det slutsteget till min bil?
Användarvisningsbild
av G-kraft
NidoKing skrev:Jag har ju en S80 2.4T -01 med HU-601. Passar det slutsteget till min bil?
Tror det ska passa men jag ska installera in den på min bil, är jag inte nöjd med en så kan du få köpa den om du är intresserad....

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]