Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sulle20
var inne i bilia och jag har en s60 -04 årsmodell, och jag tyckte att min bil svängde för mycket när jag körde på vägarna så han kollade in den och sa att han det var länkaramarna som var lösa och skulle bytas och det hela skulle kosta mig nästan 5000 kr..ska det verkligen kosta mycket eller...min nybilsgaranit var på 2 år och han sa att jag inte kan förlänga den betyder att varje gång det händer nåt med bilen ska jag stå för alla service kostnader då eller? vad kan det bero på att länkaramnar bli dåliga och måste bytas då? nån som har haft samma problem som mig?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Det ska finnas nåt tillägg på volvias försäkring som gör att du slipper sådana här bekymmer, åh står stilla nu på vad det tillägget heter...kanske någon annan medlem kan....men ring till de fall du har din bil försäkrad hos de....
av nevyn
Jag har en bil, varför ska jag betala för den???

Ursäkta men du får nog förtydliga lite vad du menar...
Användarvisningsbild
av henka35
Nybilgaranti är 2 år inget mera. Allt utöver detta är i sådana fall "Good will" från Volvos sida eller din lokal Volvohandlare (om du köpt bilen av dem).

/Henrik
av nevyn
Förresten har jag svårt att tänka mig att länkarmarna är så dåliga att de behöver bytas. Isåfall är det ju nåt som är jättefel på dem, och då borde ju volvo åta sig det...
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är klart su ska stå för ditt underhåll på din bil!
Men det är klart, kan du få din granne att betala så är ju det bra
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]