Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av callet5
är ju inte van med dessa..men tycker den går som ett skollat troll(alltså bra).enl papper jag har så är det bytt avg.system(feritta) samt ngt trim från sct(trimsats20102076) med volvo garanti..men filtret verkar orginal??..ska de va så? ?någon "proffesinonal" som vet något? mvh novis
Användarvisningsbild
av Funk
Scandinavian Car Tuning har sålt massor med trim genom åren, så otroligt är det inte, även om det inte omfattas av Volvogaranti. Originalfiltret klarar mycket väl den extra mängd luft som chippningen ger på dessa bilar, så även det är OK. Runt 300hk + 400Nm i vrid skall du ha så den skall gå rätt bra om allt lirar...

/Thomas
av callet5
menar du de? runt 300hk? inte undrapå att det släpper hela hela tiden vid vått underlag...om man nu byter luftfiltret till sport ..gör det någon effekt eller är det bara för ljudets skull? å funkar det vid sträng kyla?en undran till..finns det en sticka till vxllådan automat? mvh novis
Användarvisningsbild
av Funk
300hk är ju +20% så det är nog ganska normalt utan allt för mycket töjande på gränserna. Det finns ingen anledning egentligen att byta filtret på dessa bilar, originalet är fullt tillräckligt på alla sätt i dessa effekter. Men vill man så kan man ju droppa i ett K&N insatsfilter i originalboxen, öppna filter finns det som jag ser det inga fördelar med på bilar med så låg effekt/trimningsgrad.
Hur stickan till automaten såg ut eller satt på dessa gamla bilar kommer jag inte ihåg...

/Thomas

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]