Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrBig
Efter att ha varit en nöjd och glad V70N 2,4 170 Autm -01 ägare i c:a 1 vecka, så dök det upp en del fel på bilen :( .
Så jag kontaktade Bilia i Haninge där jag köpt bilen, och fick en tid nu i måndags.
Jag hade då hittat en del fel så som:

1. Låset på förar dörren låste upp sig själv när jag larmade på. (utbytt)
2. Kupé sensorn var över känslig, och larmade bara jag öppnade garage dörren. (utbytt)
3. förar dörrens gummi list var trasig, villket varken dom eller jag sett vid köpet. (utbytt)
4. Kupé fläkten gjorde så att det var kraftiga vibrationer i instumentering & ratten vid fullt flås. (utbytt)
5. Förar dörrens spegel skakade ordentligt efter 70 km/h så man kunde inte titta i den. (utbytt)
6. Motorn tappade kraften vid kickdown, och varvmätaren levde lite eget liv och då ryckte bilen vid körning.. (ny programvara, hjälpte ej se nedan.)

Då jag läst en del på forumet om hur folk blivit behandlade när dom skulle lämna in sina bilar på Happy Deal Garantin, så blev man ju lite skeptisk......

Men så fick jag hämta ut bilen igår eftermiddag, och fick då pratat med verkstads killen som fixat med bilen.
Han berättade då att dom åtgärdat ALLT som jag tagit upp, MEN sa han.
Och då blev jag lite byxis kan jag säga (tänkte då ÅHH NEJ vad kommer nu!!!)
Han berättade då att automatlådan hade RASAT efter 9800 mil.
Och att denna nu skall bytas, och då var jag bara tvungen att fråga GÅR ALLT DETTA VERKLIGEN PÅ GARANTIN !!!!
Jajamen ingen fara.

Så summa summarum är att allt dom bytt och kommer att byta (låda + gas spjäll ink programvara) inom närmsta veckorna går utan problem på deras Happy Deal Garanti, och jag kommer även få en lånebil under lådbytet har dom lovat.

Alla 3 killarna jag haft kontakt med (säljaren, verkstads mecken, verkstads chefen) har varit hur trevliga som helst och mycket tillmötesgående !

Så just nu är jag MER än nöjd att ha köpt bilen hos Bilia i Haninge, som INTE haft speciellt gott rykte om att vara trevliga och tillmötesgående tidigare.

Nu väntar jag bara på att dom skall höra av sig om när låd bytet blir av, så man kan fortsätta vara en nöjd och glad V70N ägare :-) :P

Vill också bara säga att jag tycker synd om dom som blivit behandlade som LORT av sina säljare och volvo firmor under garanti tiden. *** TRIST ***
Användarvisningsbild
av henka35
Trevligt med bra bemötande.
Det finns fördelar att köpa beg. från Volvohandlarna. Jag har också mycket bra erfarenheter på hur viliga de är på att åtgärda problem trots att garantin har gått ut.

/Henrik
Användarvisningsbild
av MrBig
Japp, kan inte göra annat än att hålla med faktiskt !!

Va kanon nära att köpa en beg, från en privat person och hade detta dykt upp efter det så hade man varit rökt !

Sen vet man ju inte det hade ju kunnat vara en kanon bil utan fel om jag köpt den (Men så blev inte fallet denna gång).
:-)
Användarvisningsbild
av iaken
Har samma erfarenheter av Bilia Sisjön. Mycket trevligt folk.

Har fixat främre fjäderben hos dom efter jag upptäckte att det slog i framvagnen efter jag haft bilen 1 vecka. 3 månader efter jag haft bilen såg jag att jag saknar en golvmatta bak :) Fick 2 flongans nya baktill. De rev tom upp ett set dock behöll dem de främre. Uppgradera mjukvaran efter ca 9 månader på garantin eftersom bilen vägra tända emellanåt. Alltpå Happydeal garantin.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Visst är det bra med garantin. Men det är ju bra sunkigt när det mesta verkar rasa på en bil som är nästan ny och bara rullat drygt 9000 mil.
Användarvisningsbild
av Gizz
Farsan hade också lite smågrejer som han fick fixade av Ahlbergbil. Köpte bilen i Olofström men kunde fixa grejerna i Karlskrona. Han fick en ny spolare till framrutan då denna hade gått sönder i fästet. Sen plockade vi ut mattorna ur bilen och såg att det var en reva i ena mattan. Vi fick ett helt nytt set. Riktigt bra.
Användarvisningsbild
av Jensen
Kul att det finns folk som haft positiva erfarenheter utav
sina återförsäljare, oftast läser man bara hur jäkla dåligt allting varit.
Användarvisningsbild
av Brainy
Skönt att höra exempel på handlare som verkligen sköter sig! Creedz till dem!

/Anders
Användarvisningsbild
av greeeken
Även om du får 12 månaders happy deal garanti så täcker den alla slags fel dom 3 första månaderna.
Efter det så är det lycka till.
Detta var ju fallet med min garanti, som gällde i 12 månader
av maf
Jag är också väldigt nöjd med servicen på Bilia i Haninge. Dom gör ett bra jobb, dom är jättetrevliga och dom väldigt mycket bjuder dom på. En gång glömde dom ringa mig när bilen var klar, på grund av att den som tog emot min bil var på utbildning på eftermiddagen. Då gav dom mig bilen utan att ta betalt. En gång köpte jag rattknappar för stereon. Då beställde dom hem fel och jag fick vänta ytterligare 3 dagar, med 30% rabatt som ersättning.

Det enda jag egentligen har emot Bilia är att det är svindyrt! 4000 eller nåt för en vanlig service. Slänger man därtill ett bromsbyte runt om så kommer man inte undan under 10.000... Fast dom måste väl ta igen pengarna som dom bjuder på i andra fall...

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]