Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Poppes42
Hej
Har en V70 2.4 -06 där frånkopplingen av larmsensor inte vill börja lysa.
finns det någon säkring?(Hittár inga i manualen) eller kan knappen ha gett upp?
eller vet ni några känsliga delar som kan ha gett upp.
Användarvisningsbild
av pang58
Har du tryckt in knappen strax innan du stänger av motorn/precis efter? Det funkar inte på min bil att stänga av den om tändningen har varit avstängd en stund...
av Poppes42
pang58 skrev:Har du tryckt in knappen strax innan du stänger av motorn/precis efter? Det funkar inte på min bil att stänga av den om tändningen har varit avstängd en stund...

Jo har testar båda och allt annat som jag kan tänka på.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Dioden i knappen kan ju slutat fungera. Sätt dig i bilen och be någon larma på. Rör dig sedan i bilen. Går larmet trots att du tryckt in knappen är det fel på knappen. Så skulle jag kolla.
av Poppes42
dieselmagnus skrev:Dioden i knappen kan ju slutat fungera. Sätt dig i bilen och be någon larma på. Rör dig sedan i bilen. Går larmet trots att du tryckt in knappen är det fel på knappen. Så skulle jag kolla.
ska testa det.. men om jag inte minns helt fel från min gammla volvo så ska det stå på färddatorn att den är i eller frånkopplad??

tack för svaren=)

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]