Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lesjö
Kan man eftermontera larm i en v70 -05 som är utrustad med fjärrkontroll för dörrlåsning.
Och isåfall vad kan det kosta.
Finns det monteringssats som jag kan montera själv.
Jag är ganska van vid bilmekarbete.
Användarvisningsbild
av Jensen
Du kan eftermontera larmet på bilen, kostar rätt mycket om du skall lämna in den, ca 7500kr.
Vet tyvärr inte hur bökigt det är.
Användarvisningsbild
av CarMan
Lesjö skrev:Kan man eftermontera larm i en v70 -05 som är utrustad med fjärrkontroll för dörrlåsning.
Och isåfall vad kan det kosta.
Finns det monteringssats som jag kan montera själv.
Jag är ganska van vid bilmekarbete.
Ja det är inge problem att efter montera, nästan alla volvos tilbehör går ju montera.
men sen går det ju som vanligt år lite muukvaror & det kan du inte göra, men gör allmontering & lämna in för mjukvarorna.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Klart så kan allt monteras men tror Carman missade att det kanske kan vara kluddigt för dig, med alla sladdar som skall dras,,om du inte är van vid tekniska saker....eller har gjort detta för...hör med volvo om de kan ge dig nån instruktion.....
Användarvisningsbild
av Sulan
Lämnade in min bil för eftermontering av larm hos en radiohandlare.
Larmet funkar kanon, ett DEFA som går på CAN bussen. Har alla funktioner som ett originallarm. Betydligt billigare än Volvos.
tror det var ca: 3500:-
av Frigge
Sulan skrev:Lämnade in min bil för eftermontering av larm hos en radiohandlare.
Larmet funkar kanon, ett DEFA som går på CAN bussen. Har alla funktioner som ett originallarm. Betydligt billigare än Volvos.
Att larmet går via Can-bussen tror jag inte ett ögonblick på !
Finns ingen (mig veteligen) som kan tillverka ett system som fungerar på Volvos multiplexnät. Det är ju ett Volvounikt "språk" som kommunicerar där.
Sen att larmet är fullt funktionsdugligt är ju en annan sak.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Sulan skrev:Lämnade in min bil för eftermontering av larm hos en radiohandlare.
Det larmet håller inte samma stöld krav som volvos!
& det går inte att felsöka på alrmet på samma sätt som med volvos

Vad har du för olika sensorer på larmet? vad behövdes monteras för extra grejor till larmet? avkänare o sånt?
Användarvisningsbild
av Sulan
Kollade i instruktionsboken till larmet. Det står tydligt att den komunicerar med CABbus-systemet.tex. så funkar original fjärren.Det som ingår i larmet är glaskrossdetektor samt för samtliga dörrar bagagelucka och motorhuv har detektorer(brytare). För en 1000:- till så får man ett nivålarm.Se länk. http://www.defa.com/alarm4.php3?aid=89&lang=2&ndid=
Användarvisningsbild
av CarMan
Sulan skrev:Kollade i instruktionsboken till larmet. Det står tydligt att den komunicerar med CABbus-systemet.tex. så funkar original fjärren.Det som ingår i larmet är glaskrossdetektor samt för samtliga dörrar bagagelucka och motorhuv har detektorer(brytare). För en 1000:- till så får man ett nivålarm.Se länk. http://www.defa.com/alarm4.php3?aid=89&lang=2&ndid=
det jag var ute efter var om den andvände bilens dörrkontakter eller om man fick montera nya.
& om huvlåset byttes eller ej
har sytener en stäldsäker position & kross skydd?
funs det backupp batteri om bilen s ström bryts?
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]