Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Gäller min S80 T6 99:a. En idiot har kört in i min högre spegel, antagligen en cyklist eller någon annan drulle. Den svarta plasten har spruckit och jag behöver byta ut hela sidspegeln. Jag ska köpa en begagnad. Speglarna har olika antal kablar 8-12st. Jag vet inte vilken jag ska köpa.
Jag har INTE elinfällbara speglar, men dock med p-ljus undertill. Passar alla så att jag kan manövrera spegeln inifrån?

Behöver lite hjälp
Användarvisningsbild
av wissel
Reddiz kablar till Yttre Backspeglar
Jag håller på med en sammanställning kring "backspegelkablage".
Min stilla studie är en Beta version så var förberedd att den kan avika något från verklighetens alla backspegelkonfigurationer.
Men rapportera gärna synpunkter om ni märker nått tokigt.
och gärna be mig fylla på med info om just DU har någon annan konfiguration än de jag listat. Skrivet av Reddiz allas vår CAN Gud..:-)

6 kablar= Eljustering,tempgivare.(P2 från 00-06)
7 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme (P2 från 00-06)
8 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,blinkers(endast classic 07)
8 kablar= Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning.(P2 från 00-06)
9 kablar=Elljustering,tempgiare,spegelvärme,markbelysning,blinkers(endast classic 07)
9 kablar= Elljustering,tempgivare,markbelysning + minne(P2 från 00-06)
12 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning
13 kablar= Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning + minne.
13 kablar=Elljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning,
blinkers(classic 07) ?
15 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,
elinfällning,BLIS (endast 05)
16 kablar= Eljustering,tempgivare,spegelvärme,markbelysning,elinfällning + minne BLIS(endast 05)
Användarvisningsbild
av wissel
Vad jag förstår så är alla kablar dragna i bilen, kontakterna är fullmatade från fabrik. Sedan avgör antalet kablar i Spegeln vad som gäller.....
8)
Användarvisningsbild
av wissel
dieselmagnus skrev:DEt är nr med 8 kablar. Passar alla kontakter med varandra eller är det olika för olika antal kablar?
Såg att du hade en MY99, troligen samma men vet inte exakt.....8)
Användarvisningsbild
av wissel
dieselmagnus skrev:Struntar i p-ljuset. Bara uppvärmning och styrning fungerar. Tänkte bara att fler kablar ger en annan kontakt. Antar att kontakten är samma men´vissa platser är tomma.
vad jag känner till så är det likadana kontakter rätt av......:-)

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.