Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Harry T6
Tjena alla glada!

Har nyligen köpt en 99:ans S80 T6 18300 mil fullservad kanon fin! Nu undrar jag vad som kan tänkas vara fel när tomgången "vandrar" spelar ingen roll om den är varm eller kall. Går fint när man kör märks ingenting förens man skall stanna o han ska lägga sig på tomgång så känns den som att den vill lägga av. Den gör det aldrig men det är nåt som inte stämmer, nån som har några ideér... Tacksam för svar!

Ha det
Användarvisningsbild
av G-kraft
Åhh hade samma problem en gång med en s80,,,mätaren gick upp och ner vid tomgång...oavsett kall eller varm,,,,det finns nåt , åh kommer inte på vad det heter, luft rum spjäll, kan vara fel namn, men den ska renas i alla fall..tror jag.............gasspällhuset..
Bilen håller på att nästan läggas av....

Min vän hade liknande problem och när han rensade denna delen, då försvann tomgång problem helt och hållet....kom aldrig tillbaka...man kan nog också ordna det själv....hoppas nån i forumet kan bidra med instruktion, eller gå in på tips och trix...

mvh
av Frigge
Börja med att göra rent spjällhuset (ETM)

/Fredrik

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]

Tänker på oljeringarna som klegar ihop.[…]