Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyss köpt en V70XC Cross Country -01, importerad från USA 2006. Har gått 129000 km enligt säljaren och trippmätaren. Min fråga är om trippmätaren istället visar att den har gått 129000 miles. Säljaren menar att den gått 12900 mil, eftersom den elektroniska displayen på instrumentpanelen är på svenska, varningstext för airbag exv är på svenska. Kan detta stämma, att det därför måste vara km, eller kan det ändå vara miles? Huvudskalan på hastighetsmätaren är i miles, men denna är inte elektronisk

Min andra fråga: Om den istället gått 129000 miles, kan en verkstad med lätthet ändra på skalan så att den fortsättningsvis istället anger km, eller måste isåfall räkneverket nollställas?

Tacksam för svar!
Det är väl inte svårare att köra någon mil och se vad mätaren visar för säkerhets skull. Men min personliga upplevelse av US-specade bilar är att det oftast är krångligt att få dem "försvenskade" när de väl körts, det brukar falla på vägmätaren och i vissa fall radions frekvesindelning.

/Thomas

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.