Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gansmoe
Har skaffat mej en S80, och jag har lite problem med telefonen. Köpte ett telia kontant-kort och skulle köra igång, men icke...
Det står "Status kontroll" ibland, "Nödsamtal" ibland och rätt som det är kommer jag in i menyerna, men "S TELIA" visas inte i displayen. Det är precis som att antennen inte är inkopplad... Kan man kolla detta? Sitter den där fram eller bak?
Gör jag nåt fel, eller är dessa telefoner lite luddiga?

Finns det nåt trick??

OBS! Det är en -99a med kortet där bak.

Mvh. Niclas
av Frigge
Har du testat med ett "gammalt" kort som du vet fungerar ?
Kan ju vara kortläsaren som är trasig, spec som du inte får fram operatörsnamnet i dispayen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Har en extra telefon orginal liggande fall du behöver, men fråga volvo om de har nåt råd eller om det är en mjukvara som skall laddas ner...

eller så är det en dålig antenn som behövs bytas..men telia har ändå stark nät.....jaja...hoppas det löser sig för dig...
Användarvisningsbild
av Gansmoe
Tack för snabba svar!!
Jag provade ett annat fungerande GSM kort, och det funkade klockrent i bilen :lol:

Telias nya kontantkort är både GSM och 3G. Misstänker att S80 telefonen inte är kompatibel med detta kort...

//Niclas
av Frigge
Gansmoe skrev:Tack för snabba svar!!
Jag provade ett annat fungerande GSM kort, och det funkade klockrent i bilen :lol:

Telias nya kontantkort är både GSM och 3G. Misstänker att S80 telefonen inte är kompatibel med detta kort...

//Niclas
Där har du nog svaret.
Skönt att det löste sig så lätt.

/Fredrik
av NCR
Tänk på att nyare gsmkort har ofta en annan spänning än äldre kort.
Användarvisningsbild
av Gansmoe
Jag berättade historian för Telia, och dom skickade mej ett "gammalt" sim-kort. 32kb istället för 64kb.
Detta 32KB fungerade inte heller i min S80. Är det nån som kör ett nyare sim-kort i sin S80 från -99? Kan man uppgradera telefonen i bilen?

//Niclas
av Tach
Jag har splitter nytt SIM (tvilling-kort vodafone) och det funkar klockrent, fick dom förra veckan, jag kör inte S80, men det borde väl vara samma lur, tycker man ...
Användarvisningsbild
av Brainy
Tach skrev:Jag har splitter nytt SIM (tvilling-kort vodafone) och det funkar klockrent, fick dom förra veckan, jag kör inte S80, men det borde väl vara samma lur, tycker man ...
Nja som ncr skriver så har man bytt spänning på korten, det kan hända att din som är nyare är kompilatibel med båda medans hans bara klarar det gamla.

/Anders
av Tach
Jo sant, så kan det ju vara, men det borde man väl kunna kolla upp på volvo?
OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Vet du när senaste broms-skivor/beläg[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]