Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Service lampan tänd igen, dock är bilen servad på andra intervaller än vad lampan säger. Har tidigare släckt lampan själv med att göra på det vis som jag blev tipsad om här på forumet. Men nu funkar de inte , kan ej fatta varför.
Vrid till första läget
Håll in resetknappen
och vrid till läge 2 servicelampan skall börja blinka efetr 10 sek, och att det kan höras ett pip. M
Men det gör det inte på min volvo idag.
Vad gör jag för fel, det har funkat förut.
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av wissel
Ibland får man trixa lite antingen har du för bråttom eller går det för sakta :-)
Nollställning av Service lampan -01

-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
-När nollställningsknappen för tripmätaren har varit intryckt i 10 sekunder så börjar lampan blinka.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren innan 5 sekunder. Instrumentet signalerar en ljudsignal när nollställningen har lyckats.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 5 sekunder så nollställs inte lampan utan lampan slutar att blinka.

Nollställning av Servicelampa02-
-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
Obs! Vrid upp nyckeln till läge II inom 2 sekunder.
-Håll nollställningsknappen för tripmätaren intryckt tills dess ursprungliga värde har återställts.

F.o.m 2003 gäller att generell gul lampa tänds när nollställningsknappen skall släppas.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren inom 4 sekunder. Instrumentet signalerar med en ljudsignal att nollställningen har lyckats.
-Om tripmätaren redan är nollställd skall nollställningsknappen hållas intryckt minst 10 sekunder och max 14 sekunder.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 4 sekunder så nollställs inte serviceindikeringsmeddelandet.

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.