Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tirre
Hjälp!
Har en Volvo V70 -05

Både spolningen till framrutan och bakrutan har slutat att fungera.
Strålkastarspolningen funkar som den ska.
Tänkte kolla om säkringen har gått, enligt instruktionsboken ska det vara säkring 34 i kupen.
Men Vart sitter säkring "34" i kupen? (I boken anges plats 34 för vindrutespolning men det finns bara 30 platser i praktiken) Snälla hjälp en förvirrad kvinna! :-)
Therese
av svda
Det finns säkringar på flera ställen. Säkringen 34 skall finnas under instrumentpanelen på förarsidan. I vadhöjd ungefär. Sitter under ett lock med två skruv. Du behöver en torxmejsel. Om säkringen har gått så finns det ett skäl till detta. Antingen är säkringen hel eller så går den sannolikt igen.
Att den inte funkar varken bak eller fram har sin förklaring i att det är samma pump som körs åt olika håll beroende på om spolning skall ske bak eller fram.

Kolla i instruktionsboken igen så ser du var locket sitter.
av Tirre
Men problemet är att det bara finns 30 platser under instrumentpanelen , likadant om man tittar på bilden i instruktionsboken, så finns det bara avbildat 30 st.... men som sagt den ska sitta på nummer 34.
Användarvisningsbild
av Camel
Välkommen till forumet! Du borde hitta 36 st säkringspositioner på platsen över pedalstället under instrumentpanelen. Säkring nr 34 (15A längst ner till vänster) är till spolarpumpen. Om säkringen har gått är frågan varför. Du kan ju byta den en gång för att prova om det hjälper, men behöver du byta en gång till är det något fel som bör undersökas. Hoppas det löser sig.
Bild
Hej!

På min S80 -05 så gick säkringen till vinrutespolning p.g.a. att ena torkaren till strålkastaren var trasig.
Två nya torkare och allt OK.

Lennart
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]