Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag måste byta hjullagerhuset på vänster sida bak, då mina handbromsbackar + allt som heter infästningar sprängdes i 200 bitar idag och rensade helt rent innanför skivan :lol: .

Dock har jag en fråga. Jag har letat runt lite på bildelsbasen och laga.se för att hitta ett bättre begagnat som inte kostar skjortan, men jag blir osäker på det här med ABSens vara och icke vara. Har alla V70 ABS eller måste jag även kolla detta? Jag har ABS på min bil, men vet inte om det finns på det hjullagerhuset som jag hittade.
http://www.bildelsbasen.se/139-W14688.html

Kan någon hjälpa mig med detta?!
jo abs har varit standard sen 850 tiden
annars finns de en repsats för jag förmodar att du har slagit av klacken volvo har den tror till o med biltema har den fast sen springer de kanske iväg med ny bromsköld osv
Jo, jag har sett att där finns en repsats. Dock rensade det både bulthuvuden på bromsskölden, infästningar på bromsskölden plus att nån bult som håller navet rök av och lite sånt myssel. De värsta jag någonsin sett i haveri faktiskt.

Men det verkar lite som om det är rätt vanligt eller?
vanligt och vanligt visst händer de men med tanke på hur många tiotusentals s60 s80 v70 99-08 som rullar på vägarna så är det igentligen inte vanligt och ett sånt stort haveri som du har råkat ut för tillhör ovanligheterna brukar stoppa med nya backar en bromssköld och repsatsen till klacken men så som du beskriver så blir de klart smartare och köpa hela kittet som du hade länkat blir nog den billigaste och lättaste alternativet
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]