Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raf
När jag låser bilen med fjärrkontrollen, rasslar det i låset på förardörren och denna blir inte låst. Får upprepa flera gånger för att låsa.
När jag öppnar med fjärren, låter det lika dant, även om bilen är olåst och man öppnar någon annan dörr, låter det i förardörren.

Hur demonterar man insidan på denna dörr.
Användarvisningsbild
av greeeken
raf skrev:När jag låser bilen med fjärrkontrollen, rasslar det i låset på förardörren och denna blir inte låst. Får upprepa flera gånger för att låsa.
När jag öppnar med fjärren, låter det lika dant, även om bilen är olåst och man öppnar någon annan dörr, låter det i förardörren.

Om det är som s60 är det gqanska lätt
sitter 8 st klipps på dörren man ska dra loss.
Sen är det bara lyfta upp insidan så kommer du åt
Användarvisningsbild
av ateist75
raf skrev:När jag låser bilen med fjärrkontrollen, rasslar det i låset på förardörren och denna blir inte låst. Får upprepa flera gånger för att låsa.

Har också detta problem (V70N-00), undrar om det är ett mekanskt fel eller en dörr modul som krånglar :?:
Användarvisningsbild
av Ringhede
Har en V70N -00 söm jag hade problem med att förardörrens lås öppnade sig igen när man försökt att stänga den med fjärren.

Frågade på Bilia och de ville ha 4500kr för att byta dörrlås, blä!

Provade av en tillfällighet att motionera delarna genom att innifrån stänga med gamla hederliga knappen vid sidorutan och sedan öppna med elektriska knappen, upprepade gånger, sedan helt plötsligt fungerade det igen och har funkat så i minst 4 år nu.

Troligvis oxid eller glapp som löste sig när jag påverkade brytaren via knappen vid rutan.

Prova, det kan funka, alternativ öppna dörrsidan och undersök.

mvh Roland
Användarvisningsbild
av G-kraft
Ringhede skrev:Har en V70N -00 söm jag hade problem med att förardörrens lås öppnade sig igen när man försökt att stänga den med fjärren.

Frågade på Bilia och de ville ha 4500kr för att byta dörrlås, blä!

Provade av en tillfällighet att motionera delarna genom att innifrån stänga med gamla hederliga knappen vid sidorutan och sedan öppna med elektriska knappen, upprepade gånger, sedan helt plötsligt fungerade det igen och har funkat så i minst 4 år nu.

Troligvis oxid eller glapp som löste sig när jag påverkade brytaren via knappen vid rutan.

Prova, det kan funka, alternativ öppna dörrsidan och undersök.

mvh Roland
Det där ska väl inte kosta 4500:- , det är ett problem som volvo har haft med många s60 och v70n.,,,,tycker de borde reparera sådant kostnads fritt...
Användarvisningsbild
av Ringhede
Jo jag tyckte så också och frågade om det var något som gick på garanti trots att den var utanför ordinarie garantitid, NÄPP sa de på Bilia.

Samma skit när spjällhuset lade av mitt i centrala Göteborg mitt i rusningstid. Hatad var man då jag kröp ut med bilen i 30 km på max gas.
Ingen Garanti, dyrt 6500 kr (maskinskada gjorde att försäkringen tog en del, blev bara 3500kr för mig)

Förra året var det dags för bärarmsfästen som var slut (sa de på servicen) Garanti frågade jag, NÄPP bara 4000kr

Nu är det dags att byta spindeleder och en bromsslang, (bilprovningen sa så)
Har varit ute och nu och försökt få liv i fönsterhissen som bara vill gå ned 10cm. Jävla skit, funkar inte.

Hade en 745:a förut som jag i stort sett bara bytte däck, torkarblad och tankade i 10 år, var är kvaliten nu?

Undrar vad det blir för bil nästa gång?

mvh Roland
av jbl
Ja du Roland jag vet hur det är. Men gräset är inte grönare på andra sidan. Jag har provat Audi och det gör jag inte om. Jag har haft en toytoa Camry den var felfri men tråkig.

Mina föräldra kör Cittra och är nöjda. MAn har ju hört så mycket skit om Cittror men dom är helnöjda.

Det är svårt detta med bilar och det kostar flis helt klart. Men jag är mycket nöjd med min XC70 trots en del strul. Jag har i och för sig fått allt på garanti. Nu är bilen utan garanti och jag hoppas det håller ihop bra. Peppar peppar.
Användarvisningsbild
av greeeken
Ringhede skrev:Jo jag tyckte så också och frågade om det var något som gick på garanti trots att den var utanför ordinarie garantitid, NÄPP sa de på Bilia.

Samma skit när spjällhuset lade av mitt i centrala Göteborg mitt i rusningstid. Hatad var man då jag kröp ut med bilen i 30 km på max gas.
Ingen Garanti, dyrt 6500 kr (maskinskada gjorde att försäkringen tog en del, blev bara 3500kr för mig)

Förra året var det dags för bärarmsfästen som var slut (sa de på servicen) Garanti frågade jag, NÄPP bara 4000kr

Nu är det dags att byta spindeleder och en bromsslang, (bilprovningen sa så)
Har varit ute och nu och försökt få liv i fönsterhissen som bara vill gå ned 10cm. Jävla skit, funkar inte.

Hade en 745:a förut som jag i stort sett bara bytte däck, torkarblad och tankade i 10 år, var är kvaliten nu?

Undrar vad det blir för bil nästa gång?

mvh Roland

Äre inte så att gasspjället går på garantin iallafall va
Användarvisningsbild
av Ringhede
Ingen garanti.

Nåväl, säker och trygg och bra komfort.
Men aldrig en bil med första årets produktion. De som tillverkas nu är betydligt bättre med tillrättade barnsjukdommar.

Var en del garanti i början med flagande dörrsidor (insidan) och lite framvagnsproblem. Knarret i drivaxlarna som man limmade med Loctite fick jag betala. En ny fläkt fick vi på specialgaranti.

Fin bil.

Däremot så har jag aldrig ägt en bil som käkar glödampor som den här.

mvh Roland
av Alminjo
Har samma problem som ni med låset som inte går att låsa på min S60..
när man trycker på lås-knappen, fjärren eller inifrån, så låser sj allt förutom förardörren men som dock låser sj automatiskt efter ca 30 sekunder.. vad e felet och hur kan man fixa det? tacksam för svar..
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]