Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå!

Gissar att det finns någon som varit med om liknande händelse. När jag startar bilen efter att det stått ett tag och trycker ner kopplingen känns det som om det pulserar i pedalen när den ligger på dragläget. Detta försvinner när jag kopplat några gånger och motorn kommer upp lite i temperatur. Händer dock inte varje gång vi start.

Är detta en av alla "produktegenskaper" tro? Eftersom att kopplingen är hydraulisk och självjusterande gissar jag att det är en egenhet som kan uppstå.
Har slängt iväg en fråga till min personliga servicetekniker och får se vad han svarar. Skriver svaret här sedan.
Sådär började min koppling också hålla på och det blev värre och värre efter några månader. Tills slut vibrerade det duktigt i bilen när man skulle iväg på morgonen. Det var läckande slavcylinder. Den byttes och problemet försvann.
Fick svar från personliga serviceteknikern precis och han sade följande när jag också frågade om läckande slavcylinder.

Du har rätt i att några har läckt men som du säger så märks detta i läckage och till slut att den tar dåligt eller inte alls.

Kopplingen kan ha en egenhet med att man känner motorn sporadiskt men detta är inget fel i sig.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]