Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strix
När jag nyligen bytte handbromsbackarna på min V70 -04, så passade jag även på att svarva till trumman. Polaren har en mekanisk verkstad, så vi snyggade till trumman så det blev en ny fin slityta och monterade sedan nya bromsbackar (från Biltema). Nu så är handbromsen svag, hur mycket jag än drar åt så vill den inte nypa till som den ska. Har jag missat något när jag satt ihop grejerna eller varför har handbromsen blivit så dålig när både backar och "trumman" är ny? Detta känns mycket frustrerande då jag snart ska besiktiga bilen. Vad är problemet tro?
Jag har monterat dom från skruvat ett på ggr, men slutat och köper bara orginal.
Min egen erfarenhet är att:
Biltemas funkar inte
Skruvat:s funkar bättre men inte tillfredsställande
Mekonomen:s blir bra
Orginal är bäst.

Undra varför det blir såhär. Hur många tillverkare finns det egentligen
//Peter
Strix skrev:När jag nyligen bytte handbromsbackarna på min V70 -04, så passade jag även på att svarva till trumman. Polaren har en mekanisk verkstad, så vi snyggade till trumman så det blev en ny fin slityta och monterade sedan nya bromsbackar (från Biltema). Nu så är handbromsen svag, hur mycket jag än drar åt så vill den inte nypa till som den ska. Har jag missat något när jag satt ihop grejerna eller varför har handbromsen blivit så dålig när både backar och "trumman" är ny? Detta känns mycket frustrerande då jag snart ska besiktiga bilen. Vad är problemet tro?
Hej, Det är problem med biltemas sketna backar, för att lösa problemet böj en liten metallbit ca 5-8 mm tjock i gaffeln som håller backarna fram. Det löser problemet direkt.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]