Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bagarn09
Hej!
Jag har en HU-650 i min bil och är rätt nöjd med ljudet i den. Men det fattas nånting... Baslåda! Vill ha det där lilla extra, fylligare ljudet. Orkar inte hålla på att kosta på en massa pengar på ljud så tänkte om det går att fixa lågnivå från originalstereon eller om det redan finns en på stereon?
Hittade nånting från Backes Ljudbygge;
http://www.backesljud.se/produkter_visa ... _no=VOLVO2
Men jag vet inte vad som ska vara vad? Fanns två varianter.. Nån här som har provat dessa? Enkel installation? Har jag ett externt slutsteg eller sitter det i stereon?

Tack på förhand!

Mvh, Jimmy.
av HD
Jag har köpt den som du länkar till men har inte monterat den ännu...
Orginalslutsteget ligger under passagerarstolen i fall du har något.
av Fred
Om du endast är ute efter att koppla in en aktiv sub så räcker en sån här. Om du även vill koppla in ett originalsteg så behöver du den du länkade till. Vill du koppla in ett eftermarknadssteg så klarar du också med den jag länkar till eftersom de flesta stegen har lågnivå "through put" så signalen går vidare opåverkad genom steget till nästa komponent i systemet.

Mvh
/Fred
av bagarn09
Fred skrev:Om du endast är ute efter att koppla in en aktiv sub så räcker en sån här. Om du även vill koppla in ett originalsteg så behöver du den du länkade till. Vill du koppla in ett eftermarknadssteg så klarar du också med den jag länkar till eftersom de flesta stegen har lågnivå "through put" så signalen går vidare opåverkad genom steget till nästa komponent i systemet.

Mvh
/Fred
Det var som attan! :D Jo, jag är ute efter att koppla in en aktiv rackare. Men jag ville veta vilken kabel jag skulle ha, vet inte om jag har nåt externt steg eller om jag har ett inbyggt i stereon. Har försökt hitta info om den utan nån vettig info.. :oops:
Tack för svaret iaf. :)

Mvh, Jimmy!
av Fred
Stereon har ett fyrkanalssteg som driver högtalarna men det kan finnas ett originalsteg ändå. Om du har ett originalsteg så sitter det under passagerarstolen, som redan nämnts i tråden, det är en svart lite konstig sak med ribbor som kylflänsar.

OM du har ett originalsteg så behöver du som sagt den du länkar till själv för att kunna splitta upp lågnivåsignalen, HUn har ju bara en utgång. Inget originalsteg så tar du den jag länkade till. Vill du sedan skaffa ett steg för att kunna poppa lite högre så rekommenderar jag att köpa ett eftermarknadsssteg eftersom de har inställningsmöjligheter vilket originalsteg saknar helt.
av Tartryffel
bagarn09 skrev:Underbart att höra. :) Ska forska i om jag har ett externt steg i bilen. :)
När jag ändå är igång med skrivandet så undrar jag om man kan koppla in en: http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=6398849 samtidigt som man kör en sån där annan kabel/dosa som tidigare pratats om?

Mvh, Jimmy.
Forska på du. Bara att köra fram passagerarstolen så långt det går och sen kika från baksätet. Forskningen tar c:a 10 sekunder.

Adaptern funkar fint, den ansluts till en annan ingång på stereon (där som CD-växlaren skulle ha suttit om du haft en sådan).
av bagarn09
Tartryffel skrev:
bagarn09 skrev:Underbart att höra. :) Ska forska i om jag har ett externt steg i bilen. :)
När jag ändå är igång med skrivandet så undrar jag om man kan koppla in en: http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=6398849 samtidigt som man kör en sån där annan kabel/dosa som tidigare pratats om?

Mvh, Jimmy.
Forska på du. Bara att köra fram passagerarstolen så långt det går och sen kika från baksätet. Forskningen tar c:a 10 sekunder.

Adaptern funkar fint, den ansluts till en annan ingång på stereon (där som CD-växlaren skulle ha suttit om du haft en sådan).
Ja men då så. Då var det ju lätt! :) Då får jag tacka för dom svaren. :)

Mvh, Jimmy.
av Cornelia
Lånar tråden lite då min fråga också handlar om HU-650 :-)

Tack för råden här med förresten, nu vet jag var jag ska leta ef det ni förklarar.

Min fråga:
Hur många högtalare är det i detta system? Som jag kunnat räkna fram är det framdörrar, bakdörrar o nå mindre skriksaker i bagaget, stämmer det? Saken är den att i mitt gamök (inte jag som kör V70, än) så har jag en baslåda o det låter bra MEN det låter fasen inte långt efter i sambons V70...
På dörrarnas högtalare plus de i bagaget borde det inte bli så bra ljud så man kan jämföra med min med låda i...

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]